11.8 °C
  • DE
×

Wyszukaj w serwisie

Cztery dni "Wokół Doliny Sanu"

Mówi się, że wielkie idee rodzą się w bólach. Wbrew temu co mówi się ostatnio o coraz większym zainteresowaniu turystyką w praktyce droga realizacji jakiegoś pomysłu usiana jest przeszkodami i nieoczekiwanymi problemami, które czasem na pierwszy rzut oka wydają się nie do przebycia. Tylko wiara w to, że gra warta jest świeczki pozwala wznieść się ponad mało istotne spory i problemy, by móc działać wspólnie. W naszym przypadku taka długa droga zakończyła się sukcesem.
Sam pomysł połączenia różnych form aktywnego wypoczynku (rajd pieszy, spływ kajakowy i rajd rowerowy) nie pojawił się nagle, ale dojrzewał z czasem, przyjmując jasną formę dopiero kiedy zdecydowaliśmy się przystąpić do konkursu na projekt „Wycieczki z Klasą” organizowany przez Travel Polska. Do wyboru trasy w największym stopniu przyczynił się opiekun naszego Kółka Turystyczno – Krajoznawczego „Azymut” przy Gimnazjum Nr 5 im. Św. Jama Kantego w Przemyślu, mgr Piotr Dobosiewicz. Kilku najbardziej aktywnych przedstawicieli naszej społeczności opracowało szczegółowy program rajdu „Wokół Doliny Sanu” (http://konkurs.travelpolska.pl/gim5) obejmującego przejście piesze, spływ kajakowy i trasę przejazdu rowerem. Projekt w ostatecznej postaci zyskał wielkie uznanie sędziów konkursu i zajął pierwsze miejsce w Polsce na ponad 430 nadesłanych prac. Nagrodą była 3 dniowa wycieczka do Białowieży, zrealizowana w czerwcu 2007.
W tym momencie zaczęły się schody. Z różnych powodów nasz zaplanowany rajd „Wokół Doliny Sanu” był odwlekany w nieskończoność, aż nadejście jesieni zmusiło nas do przełożenia go na rok następny. W końcu jednak w dniach 18 – 21.05.2008r. słowo stało się rajdem i wyruszyło razem z nami na podbój Doliny Sanu. Dzięki funduszom, jakie otrzymaliśmy od Przemyskiego Towarzystwa Cyklistów za pomoc przy organizacji maratonu rowerowego REM II Mountain Bike Maraton - Twierdza Przemyśl, koszty zostały zredukowane do niezbędnego minimum.
Etap I naszego rajdu rozpoczął się w Sanoku, stąd pieszo przez Międzybrodzie, Górę Krzyż, Orli Kamień dotarliśmy do Tyrawy Solnej, tam po noclegu w domkach campingowych przesiedliśmy się do wcześniej przygotowanych kajaków i wyruszyliśmy na II etap (dwa dni kajakami). Pierwotnym planem był spływ do miejscowości Wybrzeże niedaleko Dubiecka, ale ciężki deszcz padający prawie przez dobę zmusił nas następnego dnia do zmiany trasy. Pierwszy dzień spływu zakończyliśmy noclegiem na polu namiotowym w Niewistce, drugiego dnia dopłynęliśmy do Dynowa i po zorganizowaniu transportu wylądowaliśmy w Wybrzeżu, a następnie przesiadając się na rowery dojechaliśmy na ośrodek w Ruszelczycach. Po doświadczeniach z pola namiotowego tą noc spędziliśmy bardzo komfortowo. Ostatniego dnia rajdu, zgodnie z planem pokonaliśmy 39 kilometrów dzielących nas od Przemyśla, na rowerach. Rajd mimo wszystko był niezwykle udany, nawet w porównaniu z wcześniejszymi wyjazdami organizowanymi przez nasze kółko. Mamy nadzieję, że w przyszłości tego typu wyjazdy będziemy mogli organizować częściej, zachęcając naszych rówieśników do podobnego działania.
Kończąc naszą przygodę z Doliną Sanu a w naszych odczuciach „Krainą Łagodności” chcemy podziękować wszystkim, którzy pomogli nam zrealizować nasz pomysł :
- Pani Dyrektor Gimnazjum Nr 5 im. Św. Jana Kantego w Przemyślu mgr inż. Halinie Wiśniewskiej – za wsparcie, umożliwienie nam zrealizowania naszych planów i wiarę w nas.
- Przemyskiemu Towarzystwu Cyklistów – za pomoc finansową.
- Właścicielowi „Campingu nad Sanem” w Tyrawie Solnej Panu Ł. Dawidowskiemu – za miłe przyjęcie, przechowanie kajaków i duży rabat.
- Właścicielowi „Wypożyczalni Sprzętu Wodnego” w Przemyślu Panu P. Dobosiewiczowi – za sponsoring etapu kajakowego.
- Pani B. Nestorowskiej – za pomoc, transport bagaży z Niewistki do Ruszelczyc, wspaniały obiad w Dynowie, który smakował jak żaden chyba dotąd.
- Panu A. Kedzierskiemu z Nadleśnictwa Dynów Leśnictwo Wybrzeże – za przechowanie nam rowerów.
- Panu K. Michaleckiemu właścicielowi firmy „Mebloland” – za transport rowerów do Wybrzeża.
- Komendzie Hufca Ziemi Przemyskiej – za miłe przyjęcie nas na Ośrodku Szkoleniowo – Wypoczynkowy „Leśne Zacisze” w Ruszelczycach.
- Właścicielowi sklepu „Azymut” w Przemyślu Panu W. Hryniszyn – za zabezpieczenie od strony technicznej rajdu rowerowego.
- Aptece Plus przy ul. 3-go Maja w Przemyślu – za sponsorowanie nam „Apteczki Pierwszej Pomocy”
- Panu P. Rząsie ratownikowi WOPR – za zabezpieczenie spływu, pomoc i opiekę nad nami.
- Pani Iwonie Nestorowskiej – za pomoc miłą atmosferę i opiekę nad nami.

Jeszcze raz bardzo dziękujemy wam wszystkim za wiarę w nas i pomoc.

Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony www.azymut-gim5.cba.pl na której znajdziecie Państwo szerszą relację z naszej wyprawy łącznie z galerią.