5.9 °C
  • PL
  • EN
  • DE
×

Wyszukaj w serwisie

Miasto nie próbuje rozwiązywać swoich problemów finansowych kosztem mieszkańców okolicznych gmin

Zarzut o rosnących długach Miasta jest wielokrotnie i przy różnych okazjach powtarzany, pomimo równie często udzielanych wyjaśnień braku zagrożenia dla budżetu Przemyśla, popartych informacją o wskaźnikach daleko niższych od przewidzianych prawem oraz prognozach spłaty kredytów i pożyczek. Często brakuje w tych zarzutach spostrzeżenia, że są to kredyty w większości przeznaczone na inwestycje, a więc nie „przejedzone”, ale dające nadzieję na przyspieszenie rozwoju miasta. Nawet pobieżne porównanie skali budżetów Miasta Przemyśla i otaczających go gmin daje pojęcie, o tym jak płonna byłaby nadzieja – nawet przy nierealnym założeniu „wchłonięcia” całości budżetów wspomnianych gmin - „rozwiązania problemów miasta kosztem mieszkańców gmin”.

 

Ogółem planowanu dochód na 2007r.

Planowany dochód z tyt.
podatku od nieruchomości

Planowany dochód z tyt.
podatku rolnego

Planowany
dochód z tyt.
podatku leśnego

Miasto Przemyśl

 205.639.165 ,-

 26.480.000,-

 254.000,-

3.230,- 

 Gmina Przemyśl

 17.801.990,-

1.742.000,- 

 661.550,-

 50.769,-

 Gmina Krasiczyn

 9.974.550,-

840.000,- 

 305.000,-

 148.097,-

 Gmina Żurawica

26.887.227,- 

 4.267.945,-

 722.236,-

 13.398,-

 Gmina Medyka

 12.985.674,-

 3.014.602,-

 490.300,-

 590,-