ZASADY naboru do szkół podstawowych na terenie Miasta Przemyśla na rok szkolny 2021/2022
- Zasady naboru do szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Przemyśl na rok szkolny 2021/ 2022
- Rodzice dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły podstawowej w terminie od dnia 1 marca 2021 roku do 22 marca br. mogą potwierdzić wolę uczęszczania do szkoły obwodowej swojego dziecka za pomocą witryny https://portal.vulcan.net.pl/jst/przemysl/CMS/k-kandydat.aspx lub https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/przemysl, z której należy wydrukować stosowną deklarację, podpisać i dostarczyć do sekretariatu szkoły obwodowej. Potwierdzenia woli uczęszczania do szkoły obwodowej można również dokonać poprzez wypełnienie deklaracji, o której mowa powyżej, bezpośrednio w sekretariacie szkoły obwodowej
(z pominięciem witryny internetowej). - Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wolne miejsca w szkołach podstawowych dla kandydatów, którzy nie zdecydują się na uczęszczanie do swoich szkół obwodowych. Witryna naborowa dla rodziców będzie dostępna od 1 marca 2021 roku do zakończenia postępowania rekrutacyjnego.
- Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami, na podstawie kryteriów zawartych w Uchwale Nr 11 / 2017 Rady Miejskiej w Przemyślu z dnia 30 stycznia 2017 roku w sprawie ustalenia kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Przemyśl, liczby punktów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia. Kryteria naboru do wszystkich szkół podstawowych na rok szkolny 2021 / 2022 są następujące:
Lp. |
Kryteria |
Liczba punktów |
Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów |
1. |
Wielodzietność rodziny kandydata (troje i więcej dzieci) |
20 |
Oświadczenie rodziców / prawnego opiekuna |
2. |
Niepełnosprawność kandydata |
20 |
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. 2020, poz. 426 z późn.zm.) |
3. |
Niepełnosprawność jednego z rodziców |
20 |
|
4. |
Niepełnosprawność obojga rodziców |
20 |
|
5. |
Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata |
20 |
|
6. |
Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie |
20 |
Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie rodzica / prawnego opiekuna o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem |
7. |
Objęcie kandydata pieczą zastępczą |
20 |
Dokument poświadczający objęcie kandydata pieczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. 2020 poz. 821 z późn.zm.) |
8. |
Kandydat, którego rodzeństwo uczęszcza do danej szkoły |
20 |
Oświadczenie rodziców/prawnego opiekuna |
9. |
Kandydat, którego rodzeństwo kandyduje do tej samej szkoły |
5 |
Oświadczenie rodziców/prawnego opiekuna |
10. |
Miejsce pracy jednego z rodziców / opiekuna prawnego znajduje się w obwodzie szkoły |
4 |
Oświadczenie rodziców/prawnego opiekuna |
11. |
Kandydat, którego babcia lub dziadek wspierający rodziców lub opiekuna prawnego w zapewnieniu mu należytej opieki, zamieszkuje w obwodzie szkoły |
3 |
Oświadczenie rodziców/prawnego opiekuna |
12 |
Kandydat uczęszczał do przedszkola mającego siedzibę |
2 |
Oświadczenie rodziców/prawnego opiekuna |
13 |
Rodzice / opiekun prawny lub rodzeństwo kandydata jest absolwentem szkoły |
1 |
Oświadczenie rodziców/prawnego opiekuna |
Definicje ustawowe:
- wielodzietność rodziny - oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci
- samotne wychowywanie dziecka - oznacza to wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba, że osoba taka wychowuje wspólnie, co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.
- Wniosek o przyjęcie do szkoły podstawowej może być złożony do nie więcej niż trzech wybranych szkół. We wniosku określa się kolejność wybranych szkół podstawowych w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych (wzór wniosku będzie dostępny
od dnia 1 marca br.). We wniosku nie musi się wskazywać szkoły obwodowej, gdyż w przypadku braku miejsc w wybranych szkołach, kandydat zostanie przyjęty automatycznie do szkoły obwodowej. - Wniosek należy wypełnić w systemie, wydrukować, podpisać i dostarczyć do szkoły „pierwszego wyboru”. Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie powyższych kryteriów, składane w oryginale lub w kopii poświadczonej notarialnie lub przez rodzica kandydata, a także w postaci urzędowego poświadczenia, o którym mowa w art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (odpis lub wyciąg z dokumentu). Oświadczenia, o których mowa powyżej, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
UWAGA
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do przedszkola/ szkoły, w tym wymagane załączniki oraz potwierdzenie woli przyjęcia, zgodnie z przepisami § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 z póżn.zm.), mogą być procedowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
W związku z powyższym, ww. dokumenty można złożyć na dwa sposoby:
- skanując wniosek wraz z pozostałymi dokumentami i przesyłając drogą elektroniczną na adres mailowy placówki pierwszego wyboru lub
- wrzucając ww. dokumenty (spakowane do podpisanej koperty) do wrzutni znajdującej się w miejscu wyznaczonym przez placówkę.
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może:
- zwrócić się do rodziców o przedstawienie dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach lub
- wystąpić do Prezydenta Miasta o potwierdzenie ww. okoliczności. Prezydent Miasta potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni.
- Postępowanie rekrutacyjne do szkoły podstawowej przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
- ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
- sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do szkoły. Listy podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły oraz na stronie internetowej szkoły.
- Zakwalifikowanie kandydata do danej szkoły nie jest równoznaczne z jego przyjęciem. Rodzice dziecka mają obowiązek potwierdzić wolę uczęszczania do tej szkoły w terminie od 12 kwietnia 2021 roku do 19 kwietnia 2021 roku, poprzez złożenie pisemnego oświadczenia.
- Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych w dniu 20 kwietnia 2021 roku. Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informację
o liczbie wolnych miejsc. Listy podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły oraz na stronie internetowej szkoły. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia. Dzień podania do publicznej wiadomości listy jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. - W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej szkoły. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
- Na rozstrzygnięcie dyrektora publicznej szkoły służy skarga do sądu administracyjnego
– skargę wnosi się za pośrednictwem dyrektora szkoły, którego działanie jest przedmiotem skargi. - Kolejność zgłoszeń (logowania w systemie) nie ma wpływu na pierwszeństwo w przyjęciu dziecka do szkoły.
- Zaznaczenie w formularzu sformułowania „Odmawiam odpowiedzi” równoznaczne jest z przyjęciem do wiadomości faktu, iż dane kryterium nie będzie brane pod uwagę
na etapie kwalifikowania kandydata do szkoły. - Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające z zachowaniem następujących terminów.
Lp |
Rodzaj czynności |
Terminy w postępowaniu uzupełniającym |
1 |
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
Od 04.05.2021r. |
2 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjne czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe (Dz. U. 2020, poz. 910 z późn. zm.). |
od 04.05.2021r. |
2 |
Próba sprawności fizycznej dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego. UWAGA Do prób sprawności fizycznej przystępują tylko ci kandydaci, którzy posiadają bardzo dobry stan zdrowia potwierdzony orzeczeniem wydanym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. |
od 12.05.2021 r. do 13.05.2021 r. |
3 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej. |
14.05.2021 r. |
4 |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia |
od 11.06.2021r. do 21.06.2021r. |
5 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
22.06.2021r. |
- Rekrutacja do klas pierwszych oddziałów sportowych odbywa się w szkołach w których oddziały te zostały utworzone.
- Do wniosku składanego do klasy sportowej należy dołączyć:
- Pisemną zgodę rodziców na uczęszczanie kandydata do szkoły,
- Orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej potwierdzające bardzo dobry stan zdrowia kandydata.
Warunkiem przyjęcia jest uzyskanie przez kandydata pozytywnego wyniku próby sprawności fizycznej. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających powyższe warunki niż liczba wolnych miejsc w oddziale na pierwszym etapie postepowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki prób sprawności fizycznej.
Próby sprawności fizycznej odbędą się w dniach 10 – 11 marca 2021r. Dokładna godzina zostanie ustalona przez dyrektora szkoły, w której przeprowadzana jest rekrutacja.
Komisja rekrutacyjna podaje do wiadomości listę kandydatów którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej w dniu 12 marca 2021r.
Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego oddział sportowy nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające z zachowaniem terminów podanych w tabeli wyżej.