1 °C
×

Wyszukaj w serwisie

Zagłosuj na Podkarpacie w Turystycznych Mistrzostwach Blogerów 2020

Polska Organizacja Turystyczna wybrała 16 finalistów Turystycznych Mistrzostw Blogerów. Wśród nich znaleźli się  Karolina Miller i Piotr Andruszko reprezentujący Podkarpacie. Od 10 do 24 listopada na stronie mistrzostwablogerow.polska.travel odbywa się głosowanie internetowe, gdzie wszyscy fani będą mogli głosować na swoich faworytów. Zwycięzców konkursu poznamy w grudniu. O tym kto wygra zdecydują trzy czynniki: wyniki głosowania internautów, zasięgi wygenerowane przez blogerów oraz opinia kapituły.

Turystyczne Mistrzostwa Blogerów to jedyna akcja w Polsce promująca turystykę krajową, która łączy w sobie nowoczesne formy przekazu i element grywalizacji. Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się 63 blogerów, spośród których kapituła wybrała 16 finalistów reprezentujących poszczególne regiony kraju. 5 października blogerzy rozpoczęli rywalizację ze sobą. Każdy z nich musiał przygotować minimum dwa wpisy oraz jeden materiał wideo (film), a także sześć postów na Facebooku oraz sześć postów na Instagramie, które dotyczą kilkudniowego wypadu do przydzielonego województwa.

Chcemy poprzez tegoroczne mistrzostwa zachęcić Polaków do podróżowania także poza głównym sezonem turystycznym. Zachęcam wszystkich kochających podróże do obserwowania strony mistrzostw i śledzenia rywalizacji. Jestem przekonany, że znajdą tam Państwo inspirację do spędzenia nie jednego, wyjątkowego weekendu w Polsce — powiedział Andrzej Gut-Mostowy sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji Turystycznych Mistrzostw Blogerów są nieodkryte, ale warte odwiedzenia zakątki Polski oraz inspiracje do wykorzystania bonu turystycznego.

Zwycięzca mistrzostw otrzyma łącznie 13,5 tys. zł netto, oraz możliwość dalszej współpracy przy projektach realizowanych przez Polską Organizację Turystyczną. Nagroda za zajęcie drugiego miejsca to 8,5 tys. zł netto, a bloger, który zajmie trzecie miejsce otrzyma łącznie 6,5 tys. zł netto.

- Sami na Podkarpaciu się urodziliśmy, tutaj mieszkaliśmy przez 20 lat naszego życia. Podkarpacie nas wychowało i ukształtowało. Tutaj dorastaliśmy, tutaj jeździliśmy w swoje pierwsze podróże i na lokalne wycieczki. I być może dlatego różnorodność województwa podkarpackiego jest dla nas oczywista i nie jest niczym zaskakującym. Coś jednak, co dla nas wydaje się oczywiste, dla mieszkańców innych regionów Polski jest nieznane i pozostaje tajemnicą. Dlatego też bardzo zależy nam na tym, by wreszcie pokazać jak najszerszemu gronu, jak wyjątkowe i różnorodne jest województwo podkarpackie - piszą na swoim blogu Karolina i Piotrek, czyli Rude i Czarne, zachęcając do głosowania na swój projekt.

- Za cel podczas promocji województwa podkarpackiego obraliśmy sobie pokazanie, jak bardzo różnorodne i wyjątkowe jest Podkarpacie. Nie jest łatwo pokazać wszystko w zaledwie dwa tygodnie, które mieliśmy na zebranie materiałów. Dlatego też wybraliśmy, naszym zdaniem, najciekawsze, ale także te mniej znane tematy i ruszyliśmy w drogę. W trakcie podróży przez Podkarpacie pokonaliśmy 1446 km, z czego 56 km pieszo. Spędziliśmy 16 dni w trasie i niezliczoną ilość godzin, by przygotować jak najlepsze materiały, które pokażą jak wyjątkowe jest Podkarpacie. Podczas podróży przez podkarpackie atrakcje udało się zobaczyć naprawdę dużo. Przybliżmy jednak nieco te miejsca.

Co zobaczymy w materiale, który przygotowali ze swojej podróży?

• opuszczone wioski: Beniowa, Sianki, Krywe, Hulskie, Sokoliki, Dźwiniacz Górny.
  • 10 zamków i rezydencji królewskich i magnackich: zamek w Łańcucie, Baranowie Sandomierskim, Rzeszowie, Krasiczynie, Przemyślu, Fredropolu, Sanoku, Sobieniu, Odkrzykoniu, Przecławiu.
  • obiekty Szlaku Architektury Drewnianej.
  • deskale Arkadiusza Andrejkowa “Cichy Memoriał”.
  • Szlak Czarnego Złota.
  • Muzeum Kultury Łemkowskiej w podkarpackiej Zyndranowej.
  • hitlerowskie schrony kolejowe w Stępinie i Strzyżowie.
  • tradycyjne wypalarnie węgla drzewnego w Bieszczadach.
  • i wiele innych podkarpackich atrakcji.

Jeśli podobały Wam się ich materiały, zachęcamy do oddania głosu na nich i województwo podkarpackie. Od 10 listopada do 24 listopada trwa głosowanie publiczności. Głos oddać możecie co 48h na stronie internetowej TUTAJ, wybierając województwo podkarpackie i blog rudeiczarne.pl i klikając w “Zagłosuj”. Pamiętajcie, że aby oddany przez Was głos został uznany, niezbędne jest kliknięcie w link, który przyjdzie na podanego przez Was w trakcie oddawania głosu maila.

źródło tekstu i zdjęć: rudeiczarne.pl oraz www.pot.gov.pl