7 °C
  • PL
  • EN
  • DE
×

Wyszukaj w serwisie

Absolwenci przemyskich szkół w finale kokursu "Matura na 100 procent"

Michał Jarosz absolwent I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Przemyślu został laureatem, a Jakub Wojnarowicz absolwent Technikum Nr 4 w Zespole Szkół Elektronicznych i Ogólnokształcących im. prof. Janusza Groszkowskiego w Przemyślu finalistą VII Ogólnopolskiego Konkursu „Matura na 100 procent”. Obaj byli uczniowie przemyskich szkół znaleźli się w gronie 24 maturzystów, którzy w tym roku zdali egzamin dojrzałości z maksymalnym wynikiem procentowym. Konkurs już po raz ósmy organizowała Fundacja „Zawsze Warto” z Krakowa przy wsparciu Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

W 2020 roku  spośród 259 272 maturzystów wyłonionych zostało 96 finalistów, w tym 24 laureatów. Fakt, że w tym gronie znalazło się dwóch absolwentów z przemyskich szkół jest ogromnym sukcesem zarówno uczniów, jak i ich nauczycieli.

Gala, na której są honorowani najlepsi maturzyści, co roku odbywa się w innym mieście. 25 września br. najlepszych maturzystów gościły Katowice. W Willi Goldsteinów, z powodu pandemii, pojawiła się ich symboliczna reprezentacja. Byli to dwaj absolwenci z województwa śląskiego: Piotr Mendel z Orzesza, który ukończył III Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Katowicach oraz Nikodem Szynol (Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące Fundacji Królowej Świętej Jadwigi w Koszarawie). Pozostali laureaci zasiedli tym razem przed swoimi laptopami i tabletami, by śledzić bezpośrednią transmisję. galę uświetnił tradycyjny już wykład pt. „Sztuczna to znaczy jaka…” dr Tomasza Rożka, była prezentacja laureatów oraz piękny koncert fortepianowy Michała Basisty.

Marek Wasiak, prezes Fundacji „Zawsze Warto” mówił podczas gali, że projekt powstał, aby docenić i promować najlepszych maturzystów, bo kiedy co roku ogłaszano wyniki egzaminu, to media zawsze koncertowały się na tych, którzy go nie zdali:

- Tymczasem mamy wspaniałych, młodych ludzi o niesamowitej wiedzy i różnorodnych pasjach, ze znajomością języków. Mogą oni studiować na wszystkich najlepszych uczelniach świata – mówił prezes Wasiak. – Jednak oni też wymagają wsparcia. Zmieniają przecież szkoły i miejsca zamieszkania. To trudne chwile adaptacji do nowego otoczenia.

- Kiedy ruszaliśmy z tym projektem, objawiliśmy się, że najlepsi maturzyści pochodzić będą tylko z największych miast. Tymczasem w 7. dotychczasowych edycjach tylko 30 proc. absolwentów reprezentowało aglomeracje. Reszta była z małych miast i wsi. To nas zmotywowało do wyławiania takich diamentów – mówił Marek Wasiak.

Prezes Fundacji „Zawsze Warto” podkreślił, że „Matura na 100 procent” ma też na celu docenienie szkół, które stwarzają warunki do osiągnięcia takich wyników i rozwinięcia tak różnych pasji.

Laureaci projektu „Matura na 100 procent” – edycja VII 2020

laureaci_matura_100_proc.jpeg

Pola Biblis – Gdańskie Liceum Autonomiczne – Uniwersytet Jagielloński,

Jagoda Bracha – Prywatne Liceum Ogólnokształcące im. Królowej Jadwigi w Lublinie – Uniwersytet Warszawski,

Monika Dziadkowiec – I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Myślenicach – Akademia Górniczo-Hutnicza,

Łukasz Dziedzic – V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie –  Uniwersytet Jagielloński,

Mieszko Grodzicki – VI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Kochanowskiego w Radomiu – Uniwersytet Warszawski,

Michał Jarosz – I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Przemyślu – Uniwersytet Jagielloński,

Michał Kierul – II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi i Międzynarodowymi w Lesznie – Uniwersytet Wrocławski,

Zuzanna Kuffel – Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące w Toruniu – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu,

Martyna Leśniak – Liceum Ogólnokształcące nr XIV im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu –  Uniwersytet Amsterdamski,

Kinga Mastej – Liceum Ogólnokształcące w Rzeszowie – University of Oxford,

Aleksander Mazur – III Liceum Ogólnokształcące w ZSO nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Dębicy – Akademia Górniczo-Hutnicza,

Piotr Mendel – III Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Katowicach – Uniwersytet Warszawski,

Michał Mgeładze-Arciuch – III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni – University of Cambridge,

Katzper Michno – V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie –  Uniwersytet Jagielloński,

Aleksandra Musiał – III Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Koninie Politechnika Warszawska,

Judyta Pacuła – III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni – Uniwersytet Gdański,

Natalia Piękoś – Technikum nr 7 w Nowym Sączu – Akademia Górniczo-Hutnicza,

Michał Radecki – V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie –  Uniwersytet Wiedeński,

Michał Szwej – XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Warszawie –  University of Cambridge,

Nikodem Szynol – Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące Fundacji Królowej Świętej Jadwigi w Koszarawie – Uniwersytet Warszawski,

Tomasz Ślusarczyk – V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie -Massachusetts Institute of Technology,

Jakub Terlikowski – XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Warszawie –  University College London,

Joanna Teysler – I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Łodzi – Uniwersytet Warszawski,

Mikołaj Walicki – Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego w Lublinie – University of Cambridge.

źródła informacji i grafik:

www.kuriernauczycielski.pl

http://zawszewarto.pl

Opublikował: Witold Wołczyk | Data publikacji: 15-10-2020 15:38
Modyfikował: Witold Wołczyk | Data modyfikacji: 15-10-2020 15:38