12 °C
  • PL
  • EN
  • DE
×

Wyszukaj w serwisie

Artyści bez granic / Papier bez limitu w przemyskim BWA

W przemyskim Biurze Wystaw Artystycznych od 3 lipca do 26 sierpnia zobaczymy kolejną wystawę z cyklu Artyści bez granic / Papier bez limitu.  Tym razem będą to prace 9 artystów z Grecji zgromadzone pod jednym hasłem: Illusion / Illusion

- Ideą projektu Artyści bez granic / Papier bez limitu jest prezentacja twórczości artystów z różnych stron świata, niezależnie od miejsca ich zamieszkania, pochodzenia, przekonań politycznych czy religii. Jedynym kryterium jest wartość i oryginalność sztuki którą tworzą, a także prawda i siła przesłania. Chcielibyśmy, aby wystawy w kolejnych latach prezentowały twórczość tych artystów krajów Unii Europejskiej, których łączy wybór papieru jako tworzywa swobodnej kreacji. W dotychczasowych sześciu wystawach pokazaliśmy międzynarodową grupę artystów Stowarzyszenia EAA (European Artists Association) z Niemiec i zaproszonych gości (2005); 7 grafików belgijskich związanych z Międzynarodowym Centrum Graficznym im. Fransa Masereela w Belgii (2006); Grupę 13L z Barcelony zajmującą się kreowaniem w obszarze szeroko rozumianej sztuki książki (2007); artystów z Węgier, tworzących z Miszkolcu Grupę MIKOR (2008); instalacje Grupy Urban District 16_11 z Nowego Sadu w Serbii (2009), a w roku 2013 wystawę Heavy Northern Light czterech artystów grafików z Hämeenlinna w Finlandii. W tym roku pokażemy wystawę Illusion / Illusion - 9 artystów z Grecji. - opowiadają o idei projektu organizatorzy. Kuratorem wystawy jest Elena Garstea.

Plakat wystawy Illusion / Illusion 9 Artystów z Grecji / 9 Artists From Greece

Wprowadzenie
Kultura grecka jest jedną z najstarszych i miała pełny wpływ na światową cywilizację. W starożytnych Hellasach narodził się teatr, dramat, ruch olimpijski, nauka i sztuka, filozofia jako taka, demokratyczny model rządzenia. Kultura grecka ewoluowała przez tysiące lat, poczynając od mykeńskiej Grecji, kontynuując ją głównie w klasycznej Grecji, pod wpływem Imperium Rzymskiego i jego następcy w Bizancjum. Inne kultury i państwo, takie jak państwa frankońskie, następnie Imperium Osmańskie, Republika Wenecka oraz monarchowie Bawarscy i Duńscy również pozostawili swój wpływ na współczesną kulturę grecką.
Współcześni greccy artyści łączą w swoich dziełach nowe formy i technologie, a także ciągłą komunikację i szacunek dla ich tradycji i wielkiego dziedzictwa kulturowego.
ILLUSON lub ILLUSION, w obu formach interpretacji, został wybrany temat główny naszej wystawy. Dlaczego? Jest złudzenie i jego pochodne… może kreatywna fantazja…? Chyba tak. Na podstawie różnych dźwięków, muzyk tworzy melodię - a my malujemy obrazy w naszych umysłach, niezależnie od tego, czy jest to iluzoryczna rzeczywistość, czy skupienie. Artysta zmusił swoje płótna do gry symfonii kolorów.
Literatura, teatr ... i wreszcie kino - „ILUZJA”. Jak powiedział I. Gofmiller: „Formą sztuki jest widoczna treść”. Iluzja staje się materialna - i to jest SZTUKA.
Kryterium zaproszenia uczestników było ich profesjonalne wykształcenie i duże doświadczenie twórcze. Każdy z nich ma swój własny styl i indywidualną osobowość twórczą, inną od pozostałych. Niektórzy z nich od dłuższego czasu pracują z powodzeniem z papierem, dla innych jest to twórczy eksperyment oparty na ich wieloletnich doświadczeniach, pozwalający odkryć nowe aspekty ich talentu. Chciałam, aby wystawa była różnorodna i przedstawiała różne wizje, style i metody ich realizacji.
Jestem wdzięczna organizatorom, a zwłaszcza autorowi tego projektu, Panu Januszowi J. Cywickiemu za możliwość pokazania naszej wystawy w ramach jego projektu.
Dziękuję również wszystkim, którzy mnie wsparli i wzięli udział w wystawie, zwłaszcza mojemu mężowi Stathisowi Androutsakisowi, który pomógł mi w jej realizacji.

Elena Garstea, kurator wystawy

Nikos Anagnostopoulos.jpeg

Nikos Anagnostopoulos

Ta seria kolaży wykonana w latach 2018 - 2019 dotyczy wysp Cyklady. Kolaże są ważną częścią historii sztuki, poczynając od dadaistów na początku XX wieku. Od 2013 roku mieszkam na stałe w Syros, stolicy Cyklad. Przez te wszystkie lata zwiedziłem większość wysp Cyklad, odwiedziłem stanowiska archeologiczne i muzea. Cywilizacja cykladzka, która rozpoczęła się w 3200 p.n.e., jest ważną częścią starożytnej historii Grecji, która zawsze mnie interesowała. Przez te wszystkie lata wędrówki po wyspach, uczucia i obrazy każdej z nich stworzyły „materiał marzeń”. Marzycielskie obrazy próbujące uchwycić esencję i ducha cykladzkiego krajobrazu, ludzi którzy go zamieszkują i ich kulturę. Jesteśmy zanurzeni w nich, w ponadczasową historię każdego krajobrazu, w przeszłości i teraźniejszości, które teraz stają się wieczne, jak w snach. To wizualna narracja o tym, jak kultura cykladzka może być zarówno punktem orientacyjnym i przewodnikiem po naszych współczesnych śladach kulturowych. Wielu z nich krytycznie patrzy na niebezpieczeństwa związane z nieuregulowanym rozwojem i turystyką. Wszystkie kolaże są oryginalne - nie ma wydruków cyfrowych, a wiele z nich to techniki mieszane (ołówek, pastel olejny, kolaże akrylowe itp.).

Przedmiot marzeń 1.jpeg

Przedmiot marzeń 1 / Dream material 1
2019
kolaż, technika mieszana na papierze / collage, mixed media on paper
24 x 17 cm


Stathis Androutsakis.jpeg

Stathis Androutsakis

Urodzony w 1959 r. w Atenach w Grecji gdzie mieszka i pracuje.
Edukacja artystyczna: 1978 - 1983 Ateńska Szkoła Sztuk Pięknych (ASFA); 1975 - 1976 Uczył się technik wykopaliskowych i projektowania obiektów archeologicznych wraz z R. Howellem w wykopaliskach Nichoria, Messinia, University of Minnesota. Działalność: 1987 - 2013 profesor sztuk wizualnych w szkołach średnich; 2000 - 2002 nauczyciel malarstwa i ceramiki w pracowni artystycznej dla dzieci w gminie Patras; 2002 - 2012 nauczyciel rysunku i malarstwa dla dorosłych w pracowni artystycznej gminy Patras. W latach 2004 - 2008 nauczał rysunek i malarstwo dla dorosłych w studiu sztuki wizualnej gminy Amaliada. Członek Izby Sztuk Pięknych Grecji; Członek Związku Sztuk Pięknych Patras.
Ważne wystawy i wydarzenia grupowe: Stowarzyszenie Kulturalne Vrilission Youth 1979; 1984 - Miejskie Centrum Kultury Kalamata; Cultural Association Hall Farsalon; 2001 - Miejska galeria sztuki gminy Chios; Oferta 2013 - Alliance for Greece - Narodowe Muzeum Archeologiczne; 2013 - 3. Biennale Grafiki „Konstantin Brancusi Art Center”, Kiszyniów, Mołdawia; 2014 - Athinais, UNESCO, Gmina Kifissia Center w 2015r.
Galerie: Cube, Poliedro, Aquarius, Hrisothemis etc.
Wystawy indywidualne: 1999 - Droseriko, Rysunki, Patras; 2001 - OMMA Contemporary Art Center, Chania; 2002 - Polyhedra, Patras; 2003 - Galeria Chrysothemis, Ateny; 2004 - Galeria Labyrinth, Katerini; 2004 - Polyhedro, Patras; 2005 - Peritechnon, Ateny; 2007 - Galeria Ersis, Ateny; 2009 - Nestoreia Festival, Country Trifylias Międzynarodowy Festiwal 2010 - FACTORY II Old Public Baths-Patras; 2013 - Polyhedro, Patras; 2014 - Epsilon Art Gallery, Loutraki; 2014 - Moments & Views, Narodowe Muzeum Archeologiczne w Atenach; Galeria 2016 - Chrysothemis, Ateny.

Od 1976 roku współpracuje z wieloma archeologami, min.: z G. Korres, N. Yialouris, P. Themelis, Th. Papadopoulos, K. Zachos, C.Vallianos i inni. Pracował z Ch. Vallianos w Muzeum Etnologicznym na Krecie, w wykopaliskach Ancient Messene i Ancient Elis. Prace z tej działalności zostały opublikowane w badaniach archeologicznych i etnologicznych.

Tworzenie prac na papierze było dla mnie ciekawym wyzwaniem. Po pracach ilustracyjnych chciałem spróbować odwrócić regułę. Powstały więc nowe „obrazy” dekonstruujące motyw. Za pomocą kolażu stworzyłem dekonstrukcję oryginalnego tematu.

Dekonstrukcja 4.jpeg

Dekonstrukcja 4 / Deconstruction 4
2020
kolaż / papier / druk - collage / paper / print
48 x 70 cm


Poppi Assargiotaki

Poppi Assargiotaki

Urodzona w Ierapetra na Krecie w 1959r. Mieszka i pracuje w Atenach.


Studiowała w Ateńskiej Szkole Sztuk Pięknych (1979 - 1983), a następnie w Paryżu w École Nationale Supérieure des Beaux-Arts (1985-1986), francuskie stypendium państwowe (CROUS) pod kierunkiem Vladimira Veličkovicia. Zajmuje się fotografią.


Ważne wystawy i wydarzenia grupowe: 2016 - Art Athina; Sen 2015, Galeria Skoufa, Ateny (kurator: Elizabeth Plessa); 2013 - Generacja lat 80. Współczesne malarstwo greckie z kolekcji Sotiris Felios, Galeria Narodowa - Muzeum Alexandrosa Soutzosa, Aneks Sparta (Galeria Sztuki Koumantareios), Sparta, Oferty 2013, Art Space 24, Ateny, Grecja; 2012 - Ellenico Plurale - Dipinti dalla Collezione Sotiris Felios, Complesso del Vittoriano, Rzym, Włochy (kurator: Giuliano Serafini); 2012 - Między rzeczywistością a fantazją. Obrazy z kolekcji Sotiris Felios, Giorgio de Chirico Cultural Center, Volos, Grecja (kurator: Irene Orati); 2008 - Art Athina, Ateny, Grecja; 2007 - 8 „Zawsze otwarci, zawsze czujni - oczy mojej duszy…”: 65 artystów wizualnych Szkic Dionysios Solomos, Galeria Moschandreou, Messolonghi / Klasztor Świętych Kosmy i Damiana, Wenecja / Organizacja kulturalna gminy Ateny, Centrum Sztuki Parko Eleftherias, Ateny (kurator: Iris Kritikou); 2007 - Art Athina, Ateny, Grecja Miejsce urodzenia; 2007 - Muzeum Benaki, Ateny, Grecja (kurator: Iris Kritikou); 2007 - Aspekty postaci, semnatykla krajobrazu, Greccy malarze z kolekcji Anthony and Asia Hadjioannou, Municipal Art Gallery of Chania, Crete, Greece (kurator: Iris Kritikou); 2006 - Pewnego razu była Penelopa Delta…, Athens College, Psychiko (kurator: Iris Kritikou); 2005 - Maria Polydouri, Art Space 24, Ateny, Grecja; 2004 - Na obrazie
o Naszym podobieństwie, Muzeum Frissiras, Ateny, Grecja; 2003 - Oikade. Kreteńscy artyści, Rethymnon Center for Contemporary Art, Kreta, Grecja (kurator: Maria Marangou); 2000-1 - Pytania i wrażenia greckich artystów 1950-2000 (zorganizowane przez Iris Kritikou) Rethymnon Center of Contemporary Art: Pieridis Gallery, Glyfada, Athens / Contemporary Art Center, Larissa, Grecja / Municipal Art Gallery of Patras, Grecja; 2001 - The Body, Vafopouleio Cultural Center, Saloniki, Grecja (kurator: Efthymia Kountoura i Grupa Historyków Sztuki
Uniwersytetu Arystotelesa w Salonikach).


Wystawy indywidualne: 2010 - Transkrypcja, Galeria Thanassis Frissiras, Ateny, Grecja; 2007 - To było lato 92 roku…, Thanassis Frissiras Gallery, Ateny, Grecja; 2002 - Enkoilon, Galerie 3, Ateny, Grecja; 1999 - Erotopia, Galerie 3, Ateny, Grecja; 1996 - Every’s Garden, Galerie 3, Ateny, Grecja; 1995 - Akt, Art Space 24, Ateny, Grecja; 1995 - Portrety, Terakotowa Galeria Sztuki, Saloniki, Grecja; 1993 - Face-Mask, Galerie 3, Ateny, Grecja; 1993 - Portrety, Cultural Center, Kalamata, Grecja; 1989 - Portrety, Centrum Kultury i Sztuki Ora, Ateny, Grecja.
 

Niebieski księżyc 2.jpeg

Niebieski księżyc 2 / Blue moon 2
2019
technika mieszana, papier / mixed media / paper
41 x 29 cm


Elli Barbagianni.jpeg

Elli Barbagianni

Urodzona w 1969 roku w Lepanto. Mieszka w Patras, Grecja.
Studia w Ateńskiej Szkole Sztuk Pięknych; Wydział Nauki o Wychowaniu i Edukacji na Uniwersytecie w Patras.
Zajmuje się edukacją artystyczną.
Ważne wystawy i wydarzenia grupowe: 2019 - „Trasy morskie”, Galeria miejska Patras; 2018 - „Orange Water”, Biblioteka Hellenic Open University, Patras; 2017 - „Soboty bez mitu”, Cube Gallery, Patras; „Miłość i inne demony”, Cube Gallery, Patras; 2016 - „Po drugiej stronie lustra”, Cube Gallery, Patras; 2015 - „projekt 35x35”, Muzeum Kopelouzos, Ateny; „Twój własny pokój”, Cube Gallery, Patras; 2014 - „Niebieskie historie”, Cube Gallery, Patras; „Vanitas”, Stare Łaźnie Miejskie, Międzynarodowy Festiwal Patras; 2010 - „Inside Out”, Bydgoszcz , Polska; 2009 - „Inside Out”, Stare łaźnie miejskie, Międzynarodowy Festiwal w Patras; 2003 - „Przecidziałanie ekspresji ciała we współczesnej sztuce”, Artower, Ateny; 2002 - „Wystawa nowych artystów”, Tehnopolis, Ateny; 2001 - „Miesiąc sztuk pięknych”, Tehnopolis, Ateny; 2000 - „Sześciu nowych artystów”, Apocalypsis, Nikozja, Cypr; 1999 - „Absolwenci '98-99”, Fabryka, Ateńska Szkoła Sztuk Pięknych „Drugie spotkanie nowych twórców”, Vacalo’s School of Arts, Ateny.

Projekt „Interpretacja iluzji” stanowi komentarz do dzieła Marcela Duchampa „Duże szkło”, jednego z najbardziej krytycznych i zagadkowych dzieł sztuki XX wieku. Patrząc na dzieło Duchampa, można zrozumieć, że chodzi o iluzję, ponieważ „prawdziwy świat”, widz i odbicie obrazu stają się jego częścią i dopełniają go. Jednocześnie z symbolicznymi elementami wydaje się być niezwykle przetworzonym żartem, który podważa całą powagę ludzkich intencji. Dlatego każda interpretacja ma istotną wartość. W rzeczywistości prowadzi do istoty sztuki i tworzenia znaczenia. Projekt „Interpretacja iluzji” wykorzystuje takie narzędzia, jak drobiazgowe przedstawienie schematu, interpretacja zaangażowania przestrzeni, slajdy i odbicia obrazu w celu utworzenia symbolicznej formy graficznej „czytelną”, zbudować jej rysunek tak, aby można go ponownie skomponować, tworząc w ten sposób historię bez początku i końca, która opowiada tylko o samym myśleniu! Powierzchnią do zapisania, na której opiera się ta narracja, jest papier, służący celowi, w którym po raz pierwszy został użyty. Zastosowane techniki (akwarela, kolorowe ołówki, atrament), a także technika kolażu są całkowicie związane z historią papieru i historią sztuki.

Interpretacja iluzji - Przestrzeń 1 / Interpretation of an illusion - The Space 1
2020
kolaż, akwarela, tusz, papier czerpany / collage, watercolor, ink, handmade silk paper
50 x 60 cm

Interpretacja iluzji - Przestrzeń 1 / Interpretation of an illusion - The Space 1
2020
kolaż, akwarela, tusz, papier czerpany / collage, watercolor, ink, handmade silk paper
50 x 60 cm


Elena Garstea

Elena Garstea

Urodzona w 1961 r. w Kiszyniowie, Mołdawia. Mieszka w Atenach w Grecji.


Edukacja artystyczna: 1977-1981 Art College, Kiszyniów, Mołdawia; 1981 - 1987 Akademia Sztuk Pięknych, Sankt Petersburg, Rosja, Wydział Grafiki; 1995 - 1999 Staż doskonalący umiejętności w Akademii Sztuk Pięknych w Sankt Petersburgu (technika i technologia litografii).


W latach 1987 - 1999 profesor mołdawskiej akademii sztuki, wydział grafiki, Kiszyniów; 1999 - 2006 Kierownik pracowni litograficznej Związku Artystów Plastyków Mołdawii; 2006 - 2009 Grafik w wydawnictwie „ARC”, Kiszyniów; 2008 - 2015 Profesor w Państwowym Uniwersytecie Pedagogicznym I. Creanga, Wydział Sztuk Pięknych i Projektowania, Kiszyniów, Rep. Mołdawia.


Nagrody i członkostwo: Związek Artystów Republiki Mołdawii; IAA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Artystów) Członek Izby Sztuk Pięknych Grecji; 2007 - Saloanele Moldovei, nagroda gminy Bacau, Rumunia; 2013 - Specjalny dyplom Biennale grafiki Kiszyniów, Mołdawia.


Ważne wystawy i wydarzenia grupowe: 2000 - Interkulturen Wchen, Weimar, Niemcy. 2003 - Międzynarodowe wystawy grupowe w: Kulturcentrum „FORUM” Velbert, Galley „Sabin Luley”, Essen, Velbert, Niemcy; „Argom Teatro”, Mediolan; „Scriitura, Simbolo”, Verbania, Włochy; 2007 - „Art20”, Galeria Sztuki Współczesnej, Przemyśl, Polska; „Współczesne artystki z Polski i Mołdawii” (pomysł, kurator wystawy) Galeria Brincusi, Kiszyniów, 2015 - UNESCO Marousi, Ateny, Grecja; 2018 - Epigrafic Museum, Ateny, 2019 - Greek Printmakers 'Union / Pireus Municipal Gallery, Onaseio Hospital, Metropolitan Museum, Tokio, Japonia. itp. 2006 - 2012 Konkurs wystawowy „Saloanele Moldovei” Mołdawia - Rumunia. Uczestnik międzynarodowych sympozjów i warsztatów w Niemczech, Włoszech, Turcji, Polsce, Węgrzech, Rumunii, Bułgarii, Grecji, itp.


Wystawy indywidualne: 2000 - Hofatelier, Weimar, Niemcy; 2001 - STAR Gallery, Boblingen, Niemcy; 2003 - Galeria Adnan Franco, Izmir, Turcja; 2004 - Ripustus Gallery, Haameelinna, Finlandia; 2004 - Galeria „Brincusi”, Kiszyniów, Mołdawia; 2005 - Galeria Kontraste, Helveg Horn, Niemcy; 2005 - Sevgi Sanat Galeresi, Ankara, Turcja; 2007 - Galeria Atrium Hotel i centrum kongresowe Leogrand, Kiszyniów Mołdowa; 2007 - Sevgi Sanat Galeresy, Ankara, Turcja; 2011 - Art Center Gallery Aurum, Odessa, Ukraina; 2012 - Centrum Grafiki Helios, Neapolis, Saloniki, Grecja; 2012 - Galeria Peri Tehnon, Patras, Grecja; 2013 - Galeria Epsilon, Loutraki, Grecja; 2014 - Festiwal Sztuki Koroni, Koroni, Grecja; 2016 - Galeria Chrisothemis, Ateny, Grecja.

Gra różnych tekstur zawsze zajmowała moją wyobraźnię. Dzięki niej staram się stworzyć iluzję nastrojów i skojarzeń ... Jednak zdecydowałem się na nowy eksperyment z kolorem i kształtem. Wraz z moim dotychczasowym stylem pracy starałam się podążyć tylko za emocjami, kontrastem kolorów i formą ich połączenia. Te obrazy podpowiedziała mi podświadomość, kiedy obraz i jego fabuła pojawiły się z oddzielnych
kawałków papieru…

Uranos
2020
kolaż, papier czerpany, tapeta, karton / collage, handmade paper, wallpaper, cardboard
60 x 60 cm

Uranos
2020
kolaż, papier czerpany, tapeta, karton / collage, handmade paper, wallpaper, cardboard
60 x 60 cm


Lila Papoula

Lila Papoula

Urodzona 04.01.1955r. Mieszka w Atenach.
Edukacja: 1972-1974 lekcje u artysty Dimitrisa Condos; 1974-1976 lekcje malarstwa w St Martin’s School of Art w Londynie; 1978-1983 studia w Ateńskiej Szkole Sztuk Pięknych (dyplom z malarstwa i studiów teoretycznych); 1989-1992 nauczała sztukę w systemie szkolnictwa średniego.
Freelancer, członkini Izby Sztuk Pięknych Grecji.


Wystawy indywidualne: Galeria Evripidis 2017, „Ściany, które ukrywają nasze twarze”, Ateny; 2017 - Tellogleio, Foundation of Art, A.U. Th. „Ściany, które ukrywają nasze twarze”; 6. Biennale sztuki współczesnej, Saloniki; Galeria Skoufa 2014, „Co pozostało”, Ateny; 2009 - Ambasada Cypru, House of Cyprus, Ateny; Galeria F 2008, Karditsa; Galeria Anemos 2006, Ateny; 2005 - Międzynarodowe Targi Sztuki Współczesnej w Atenach, Art Athina 12, galeria Anemos; 2004 - Galeria Christiny Karelli w Atenach; 2003 - Skoufa gallery, Ateny; 2001 - Zina Athanasiadou gallery, Thessaloniki; 2001 - Galeria Christiny Karelli w Atenach.
Prace Lili Papouli znajdują się w kolekcjach: Parlament grecki, Państwowe Muzeum Sztuki Współczesnej w Salonikach, Tellogleion Foundation of Art AUTh, Ambasada Cypru, University of Ioannina, Panteion University, Vorre?s Museum, Society for Epirotic Studies, Municipal Gallery of Ioannina, Municipal Gallery of Kalamata, Galeria miejska Muzeum Rodos, Christos i Sofii Moschandreou w Mesolongi oraz innych prywatnych i publicznych kolekcji w Grecji i za granicą.


Ściany zrujnowanych domów fotografuję od 1980 roku. W ciągu ostatnich lat stały się malarstwem. W swoich śladach na ścianach i wszystkim, co pozostało, to co wciąż tam jest - puste drewniane półki i rozpadające się szafy, lub zardzewiałe metalowe schody w jasnych świetlikach, które arbitralnie kręcą się w pustce - w pewnym momencie widziałem jak „potajemnie” odzwierciedlały twarze mojego dzieciństwa. Urodziłam się i wychowałem w takim „domu”, który już nie istnieje, ale sztuka malarstwa, podobnie jak narracja fotograficzna, jest teraz jedynie pretekstem. Ponieważ nie liczy się reprezentacja. Ponowna prezentacja staje się miarą możliwości „wypowiedzenia się”, czego my nie wyobrażamy sobie, nie rozumiemy. Nawet jeśli tylko na chwilę, w mgnieniu oka migawki aparatu. W ten sposób zawsze pozostaje w myśli pusty znak zapytania, zagubienie - brak tych, którzy tam byli, ale także otchłań, która pozostała w nas po tym wszystkim, co, jak wierzyliśmy mieliśmy. W tym wnętrzu zawsze fascynowała mnie gra między czasem i miejscem, w szczelinach przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, tu i gdzie indziej, wewnątrz i na zewnątrz bytu i nieistnienia. W ten sposób pracując z obrazami z przeszłości, szukałem i czasami odkrywałem nowe ścieżki, które doprowadziły mnie do teraźniejszości. Tak jak dzieje się to teraz z obrazami, które przynoszę na tę wystawę, obrazy pachnące rozpadem i nostalgią za czymś zagubionym. Nie podzielam, jak sądzę, żalu i rozpaczy, ale spojrzenie artysty na to wszystko. Ponieważ sama sztuka może działać odbudowująco jako rekonstrukcja cierpienia i beznadziejności wynikającej z utraty, jako zaproszenie w kierunku życia i nadziei.

Z zewnątrz / From outside
2017
technika mieszana, akryl, tusz, akwarela na papierze / mixed media, acrylic, Ink, wotercolor on paper
110 x 110 cm

Z zewnątrz / From outside
2017
technika mieszana, akryl, tusz, akwarela na papierze / mixed media, acrylic, Ink, wotercolor on paper
110 x 110 cm


Kiki Perivolari

Kiki Perivolari

Studia na Wydziale Malarstwa, a następnie Rzeźby w Ateńskiej Szkole Sztuk Pięknych.


Freelancer, od 2007 roku rozwija i doskonali techniki na papierze.


Wystawy indywidualne: Muzeum Benaki; Macedońskie Muzeum Sztuki Współczesnej; Fundacja Michaela Cacoyannisa; Technopolis Gazi; Galeria Skoufa 4; Galeria Astrolavos; Galeria Apokalipsi, Cypr; Centrum Kultury Fougaro, Nauplion; Przestrzeń kultury IANOS, przestrzeń sztuki Kapopoulos, Galeria sztuki gminy Korinthos, Fabryka sztuki etc.


Prace w prywatnych kolekcjach.
Życie codzienne / Daily life
2019
kolaż na pepierze / collage

Życie codzienne / Daily life
2019
kolaż na pepierze / collage


Nikos Stratakis

Nikos Stratakis

Studia w latach 1980 - 1986: Ateńska Szkoła Sztuk Pięknych - malarstwo Yannis Moralis i Dimitris Mytaras i scenografia Vassilis Vassiliadis.


Obecnie asystent scenografa i scenograf greckich i międzynarodowych produkcji filmowych. Profesor w edukacyjnym centrum malowania ikon bizantyjskich świętej metropolii w Pireusie; profesjonalny malarz. Członek Izby Sztuk Pięknych w Grecji.


Ważne wystawy i wydarzenia grupowe od 1992 roku: Collection Frisiras Collection, Bizantyjskie Muzeum Zakynthos, Grecja; 1995 - „Parataxis - Contradictions”, Vicky Dracos we współpracy z Citibank. Ateny, Grecja; 1997 - „Ogniska spojrzenia”: prace artystów neoreprezentacyjnych, Centrum Sztuki Współczesnej Larissa, Krajowa sieć miast kultury oraz Ministerstwa Kultury Gminy Larissa. Larissa, Grecja; 1999 - „Sztuka i zbiory greckie”. Greckie Towarzystwo Ochrony Środowiska i Dziedzictwa Kulturowego, Towarzystwo Ochrony Dziedzictwa Greckiego, USA - wystawa i aukcja została zorganizowana przez Christies Ateny, Grecja; 2002 - „Krajobraz i historia archipelagów”, wystawa kolekcji Ministerstwa Morza Egejskiego, Ateny, Grecja; 2003 - „Oikade” - kreteńscy artyści, Centrum Sztuki Wspóczesnej Rethymnon, Grecja; 2004, 2008 - Galeria „Chrysa”, Katerini, Grecja; 2008 - „Sztuka - życie dla planety”, aukcja, Muzeum Historii Naturalnej w Goulandris - Centrum Gaia, Ateny, Grecja; 2009 - Inauguracja muzeum oliwy i jego stałej kolekcji sztuki w Papados na wyspie Lesbos w Grecji; 2010 - „Tracing Istanbul”, Dwór Sismanoglio - Szkoła Teologiczna w Chalki-Gazi, Ateny, Grecka Komisja Narodowa UNESCO, Stambuł, Turcja i Ateny, Grecja; 2010 - „Środki ludzkie”, Organizacja kulturalna gminy Ateny, Grecja; 2011 - Wystawa grupy specjalnej: „Malarze greccy XIX i XX wieku”, Regionalna galeria „Yannis Moralis”, prace 29 najlepszych greckich artystów XIX i XX wieku; 2011 - Wystawa grupowa „Niespodzianka 3”, wystawa wspierająca bezdomnych z Aten, artAZ, gmina Ateny, Galeria S.G. Art, Ateny, Grecja; 2012-15 „Horyzonty”, Organizacja „Razem dla zdrowia nastolatków”, Zappeion Manor; 2017 - „Oferta”, Galeria Miejska Agrinio; 2017 - Hommage Hermann Hesse, Pireus; 2017 - Calw, Niemcy; 2017 - Centrum
Kulturalne, Mykonos, Grecja.


Wystawy indywidualne: 1990 - Galeria „Ora”, Ateny, Grecja; Galeria w Milies Pilion, Grecja; 1991 - Doukissis Plakentias Manor, Ateny, Grecja; 1991 - Galeria „Epohes”, Ateny, Grecja; 1992 - Galeria „Ora”, Ateny, Grecja; 1993 - Galeria „Miranta”. Hydra, Grecja; Galeria „Chrysa”, Katerini, Grecja; 1994 - Galeria „Anny Balta”, Saloniki, Grecja; 1995 - Galeria „Ateny” (Aithousa Technis Athinon), Ateny, Grecja; 1997 - Galeria „Chrysa”, Katerini, Grecja; 2016 - „Ever-shining blue” S.G. Art Gallery, Ateny, Grecja; 2018 - „Olive & Art”, The Life Goddess, London UK; „Ostatnie prace”, Imperial Exclusive Hotel and Resort, Korfu, Grecja; 2018 - Galeria „Olive & Art” Chrysa, Katerini, Grecja.


W latach 1999 - 2007 wyłącznie reprezentowany przez Galerię „Rarity” w Mykonos w Grecji. Udział w Międzynarodowych targach sztuki: 2019 - Art Revolution, Taipei, Tajwan; Swiss Art Expo, Zurich, Szwajcaria.

Ta praca jest zainspirowana tradycyjnymi bajkami i Teatrem cieni…

Świąteczne Anioły / Christmas Angels
2019
tempera na papierze / tempera on paper
25 x 28 cm

Świąteczne Anioły / Christmas Angels
2019
tempera na papierze / tempera on paper
25 x 28 cm


Vasilis Stavrou

Vasilis Stavrou

Vassilis Stavrou urodził się w Grecji (w Kato Athamanio z Arty) w 1951 r. Studiował rysunek, malarstwo i akwafortę w Ateńskiej Szkole Sztuk Pięknych (ASFA) ze stypendium I.K.Y. Studia ukończył w 1974 roku, z wyróżnieniem za prace: „Głowa” i „Akt” - miedzioryt.


Najważniejsze wystawy: 1986 - Etching Bienalle, Fredrikstad, Norwegia. 1997 - Panhellenic Exibition, O.L.P Pireus. 1991 - Galeria „Chrisothemis”, Ateny (wystawa indywidualna); 1994 - Etching Trienalle, Chamalieres, Francja. 1997 - Zbiorowa wystawa artystów z Epiru, Zappeio Megaro, Ateny.2000 - Panhellenic Etching Wystawa, Galeria „Pieridis”, Glyfada, Ateny 2003 - Galeria „Ikastikos Kyklos”, Ateny (wystawa indywidualna); 2006 - Wystawa artystów z Ipeiros, „Ianos”, Ateny; 2007 - Galeria sztuki „Ikastikos Kyklos”, Ateny (wystawa indywidualna); KOS, „Ippokratia 2007”, (wystawa indywidualna); Galeria sztuki „Amymoni” Ioannina, (wystawa indywidualna); 2008 - Arta, Muzeum Archeologiczne, grupa ex (Th. Papagiannis - V.Stavrou); 2009 - Art Space of Zos.Academy, Ioannina, - (retrospektywna wystawa indywidualna); 2010 - Galeria „Chrysothemis”, Ateny (wystawa indywidualna); Pinakoteka Miejska Korfu (wystawa indywidualn); 2014 - Arta, galeria miejska (wystawa indywidualna).

Równolegle do malarstwa, szczególnie interesuje się fotografią i muzyką. Tradycyjne akwaforty wpłynęły na jego twórczość, choć nie ma teraz z nimi wiele wspólnego. Od trzydziestu lat studiuje nowoczesne techniki drukowania i fotografii. Dzisiaj są one jego głównym środkiem wyrazu.

BT / NT
sitodruk, papier / silk-screen, paper
50 x 85 cm

BT / NT
sitodruk, papier / silk-screen, paper
50 x 85 cm


 

Opublikował: Witold Wołczyk | Data publikacji: 29-06-2020 10:17
Modyfikował: Witold Wołczyk | Data modyfikacji: 29-06-2020 10:17