Jak mieszkańcy oceniają usługi publiczne? - zapoznaj się z Raportem z badań satysfakcji klienta instytucji miejskich
Jak mieszkańcy oceniają usługi publiczne? – to było przedmiotem prowadzonych badań w ramach Programu Rozwój Lokalny, w których udział wzięło blisko 400 mieszkańców. Celem prowadzonego badania było zdobycie wiedzy na temat obsługi, jakości świadczenia usług oraz wizerunku instytucji samorządowych w Przemyślu. Poza Urzędem Miejskim badaniem objęte zostały: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Przemyślu, Powiatowy Urząd Pracy w Przemyślu, Zarząd Dróg Miejskich w Przemyślu, Przemyski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Przemyślu, Biuro Rozwoju Miasta Przemyśla, Przemyska Biblioteka Publiczna im. Ignacego Krasickiego oraz Przemyskie Centrum Kultury i Nauki „ZAMEK”.
Blisko 89% badanych stanowili mieszkańcy Gminy Miejskiej Przemyśl. Z punktu widzenia przedziałów wiekowych dominowały osoby w wieku od 40 do 49 lat (30,1%) oraz od 30 do 39 lat (28,1%). Niespełna 81% respondentów nie napotkało żadnych trudności w kontakcie w urzędnikami podczas załatwiania sprawy. Jedynie 9,9% deklaruje, że nie uzyskało żadnych informacji.
W badaniu poddano ocenie 17 elementów związanych z obsługą – czynników warunkujących ocenę obsługi mieszkańca przez urzędnika. Najkorzystniej oceniono następujące elementy (odpowiedzi „bardzo dobrze” i „dobrze” łącznie):
- Wygląd i ubiór pracowników – 86%,
- Uprzejmość, życzliwość, kultura osobista – 83%,
- Komunikatywność, mówienie przystępnym językiem – 83%,
- Dotrzymywanie ustalonych terminów – 80%,
- Czas obsługi podczas jednej wizyty – 81%,
- Pomocność, doradzanie klientom – 78%,
- Kompetencje, profesjonalizm – 78%.
Pobierz pełny Raport z badania satysfakcji klientów instytucji miejskich.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią raportu oraz pozostawienie swojej oceny oraz opinii, sugestii w kwestii opublikowanego opracowania.
Miasto Przemyśl przygotowuje się do udziału w Programie Rozwój lokalny, finansowanym w ramach III edycji Funduszy norweskich i EOG na lata 2014 - 2021. Program ma na celu wsparcie małych i średnich miast w wypracowaniu i wdrożeniu przez nie zrównoważonego i systemowego podejścia do rozwoju lokalnego i tym samym do ograniczenia negatywnych zjawisk rozwojowych i podniesienia standardu życia ich mieszkańców.
Modyfikował: Rafał Porada | Data modyfikacji: 26-06-2020 09:09