10 °C
  • PL
  • EN
  • DE
×

Wyszukaj w serwisie

Drugi koncert Salezjańskiego Lata za nami

Międzynarodowy Przemyski Festiwal SALEZJAŃSKIE LATO nawiązuje do tradycji Salezjańskiej Szkoły Organistowskiej i jest kontynuacją wielowiekowej działalności muzycznej kultywowanej w Przemyślu. Tegoroczna, dziewiętnasta już edycja składa się z ośmiu koncertów i trwa od 18 lipca do 7 sierpnia. Prezentacje muzyczne odbywają się w Bazylice Archikatedralnej, na Zamku Kazimierzowskim i w Kościele Salezjanów. Festiwal organizowany jest corocznie od 2001 roku i jako jedna z najważniejszych imprez muzycznych na Podkarpaciu zdążyła zaskarbić sobie wśród przemyskich melomanów szerokie grono wiernych słuchaczy. Długoletnia historia, różnorodność repertuaru i gatunków muzycznych prezentowanych podczas koncertów sprawia, że każda edycja Festiwalu jest wyjątkowo ciekawa. Międzynarodowy Przemyski Festiwal SALEZJAŃSKIE LATO jest imprezą prestiżową. Świadczy o tym choćby fakt, iż na portalwiedzy.onet.pl w zakładce „Ważniejsze festiwale muzyczne w Polsce po 1945” umieszczony jest obok tak znamienitych imprez jak m.in.: Festiwal Chopinowski (od 1946 r.), Festiwal Moniuszkowski (od 1962 r.), Jazz nad Odrą (od 1963 r.).

21 lipca 2019 r. – Katarzyna Drogosz – pianoforte (fortepian historyczny)

koncert w ramach XIX Międzynarodowego Przemyskiego Festiwalu SALEZJAŃSKIE LATO

DSCN8401_(2000_x_1500).jpeg

Drugi w kolejności koncert tegorocznej edycji Festiwalu odbył się w niedzielny wieczór 21 lipca w foyer Zamku Kazimierzowskiego. Wszystkich przybyłych na to muzyczne wydarzenie – głównie miłośników muzyki fortepianowej – przywitał dyrektor artystyczny Festiwalu Tomasz Ślusarczyk. Zamiłowanie do dawnych instrumentów (pianoforte) i swój kunszt muzyczny zaprezentowała Katarzyna Dorosz. W repertuarze koncertu znalazły się utwory Wolfganga Amadeusza Mozarta oraz Franza Xavera Wolfganga Mozarta.  

Organizatorzy Festiwalu: Parafia pw. św. Józefa – Salezjanie oraz Przemyskie Centrum Kultury i Nauki ZAMEK.
Współorganizator: Parafia Archikatedralna w Przemyślu.

Na wszystkie koncerty odbywające się w ramach Festiwalu – wstęp wolny.

 

 

Katarzyna Drogosz - pianistka specjalizująca się w grze na instrumentach historycznych. Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie fortepianu, Conservatorium van Amsterdam w klasie fortepianu historycznego oraz Musikhochschule Freiburg w klasie klawesynu. Studiowała także dyplomację kulturalną w Collegium Civitas w Warszawie. Interesuje się zagadnieniami budowy i historii fortepianu. Laureatka międzynarodowego konkursu „Musica Antiqua” w Brugii w kategorii pianoforte solo. Koncertuje w Polsce i za granicą, jako kameralistka współpracuje m. in. z wiolonczelistką Teresą Kamińską, sopranistką Martą Boberską oraz pianistką Petrą Matejovą. Zapraszana przez znaczące instytucje – między innymi Filharmonię Narodową w Warszawie, Filharmonię Łódzką, Wrocławską Orkiestrą Barokową, Capellę Cracoviensis. Występowała na festiwalu „Kręgi Sztuki” w Cieszynie, na Festiwalu Bachowskim w Świdnicy oraz na festiwalu „Anima Musica” w Gdyni. Brała udział w Festiwalu Mozartowskim w Warszawie, Festiwalu Haendlowskim w Poznaniu. Wraz z flecistką Annie Laflamme i wiolonczelistką Dorotheą Schönwiese tworzy trio, z którym koncertowała między innymi na Mozartfest w Würzburgu, w ramach cyklu Forum Alte Musik w Kolonii oraz na festiwalu Tage Alter Musik w Herne. W duecie z puzonistą Ercole Nisinim nagrała płytę dla drezdeńskiej wytwórni Querstand. Wielokrotnie prowadziła klasę fortepianu historycznego w ramach Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie oraz Międzynarodowej Letniej Szkoły Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim. Od 2010 roku pracuje jako asystent w klasie klawesynu prof. Marka Toporowskiego w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Od 2013 roku prowadzi także zajęcia w Akademii Muzycznej w Krakowie. Współzałożycielka Fortepianarium – Śląskiego Centrum Ochrony Dziedzictwa Instrumentów Klawiszowych w Zabrzu.

Tomasz Beliński
Przemyskie Centrum Kultury i Nauki ZAMEK
fot. Tomasz Beliński

Opublikował: Witold Wołczyk | Data publikacji: 22-07-2019 10:12