11 °C
  • PL
  • EN
  • DE
×

Wyszukaj w serwisie

Uczestnicy projektu Brave Kids w Szkole Podstawowej nr 5 w Przemyślu

11 czerwca do Szkoły Podstawowej nr 5 w Przemyślu przybyli wyjątkowi goście – dzieci z Indii, uczestnicy projektu Brave Kids.

Brave Kids Festival jest projektem edukacyjno-artystycznym, umożliwiającym spotkanie dziecięcych grup artystycznych z całego świata. Dzięki niemu młodzi artyści, często z ubogich środowisk lub doświadczających trudnych warunków życiowych, mają szansę na rozwijanie swoich talentów. 

W progach SP 5 dzieci i ich opiekunów przywitała pani dyrektor Małgorzata Ziober. Po krótkim zapoznaniu poproszono gości o przejście do sali audiowizualnej. Tam obejrzeli występ artystyczny w wykonaniu uczniów SP5, przygotowany przez panią Dagmarę Krzeszowską. Nie lada atrakcją dla społeczności szkoły był występ taneczny nowych koleżanek z Indii. Widzowie byli tak zachwyceni, że poprosili o bis. Następnie wszyscy przystąpili do zabaw i tańców. Goście poznali polskie choreografie do popularnych piosenek dziecięcych.

Po krótkiej przerwie na posiłek i rozmowę goście zwiedzili szkołę. Szczególnie podobała im się  sala gimnastyczna, gdzie ochoczo przystąpili do gry w badmintona pod czujnym okiem pani Moniki Milc- Hajduk.

Następną atrakcją były warsztaty plastyczne prowadzone przez panią Agatę Kuźmiek. Sztuka jest językiem międzynarodowym, dlatego goście nie mieli problemu z perspektywą zbieżną.

Kolejnym punktem programu były zabawy ze szkolnym robotem. Elementy robotyki bardzo podobały się dzieciom z Indii. Z przyjemnością rysowały tęczę w programie Power Point. Wszakże tęcza w każdym państwie na świecie jest taka sama. Zajęcia przy użyciu komputerów poprowadziły panie Barbara Kołtuniewicz i Agnieszka Olchowy.

Przewodnikiem po szkole i tłumaczem była pani Agnieszka Kamińska.

To był niezapomniany dzień dla społeczności szkoły i mamy nadzieję, że także dla gości z Indii. Nie możemy się już doczekać kolejnej wizyty dzieci z Brave Kids Festival. Zapraszamy za rok.

 

 

Opublikował: Paweł Bugera | Data publikacji: 15-06-2018 14:27
Modyfikował: Paweł Bugera | Data modyfikacji: 15-06-2018 14:27