21 °C
  • PL
  • EN
  • DE
×

Wyszukaj w serwisie

Sam Urządzaj Swoje Miasto – Przemyśl w ogólnopolskiej kampanii ZMP

24 maja br. wystartowała pierwsza w naszym kraju kampania edukacyjno-informacyjna skierowana do mieszkańców miast, realizowana wspólnie przez samorządy lokalne zrzeszone w Związku Miast Polskich, w tym także Przemyśl.

 

 

W inicjatywę włączyło się ponad 70 miast ze Związku Miast Polskich. Do większego angażowania się w życie małych ojczyzn zachęcają zarówno metropolie, mniejsze miejscowości, a także gminy. W akcji obok Przemyśla udział biorą m.in.: Poznań, Kraków, Rzeszów, Opole, Częstochowa, Tychy, Bielsko-Biała, Rybnik, Ełk, Kartuzy, Kołobrzeg i Sandomierz.

 

cover-photo-przemysl.png

 

Inicjatorzy akcji zachęcają mieszkańców do uczestniczenia w zarządzaniu swoimi miastami i kształtowania najbliższego otoczenia. Nieprzypadkowo projekt zainicjowano w maju, który już tradycyjnie jest miesiącem samorządu terytorialnego. Na 27 maja przypada bowiem rocznica upamiętniająca pierwsze wybory samorządowe z 1990 roku.

 

Badania pokazują, że zaledwie jedna trzecia Polaków jest zainteresowana życiem publicznym, natomiast 20-25% w ogóle się nim nie interesuje. Według analizy CBOS bezpośredni kontakt z urzędnikiem w jakiejś sprawie dotyczącej społeczności lokalnej (poza załatwieniem własnych spraw w urzędzie) w ciągu roku ma zaledwie 8% Polaków. Jedną z głównych przyczyn niskiej partycypacji społecznej jest brak przekonania o możliwości wpływania na rzeczywistość. Polacy uważają, że nie mają przełożenia na losy kraju. Ci, którzy w badaniach potwierdzają, że taki wpływ mają, przyznają jednocześnie, że z niego nie korzystają.

 

Podstawowym celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat roli samorządu terytorialnego. Budowanie wizerunku samorządu lokalnego jako dobrze funkcjonującego organizmu działającego dla dobra swoich mieszkańców, będącego najbliżej obywateli i dbającego o podstawowe potrzeby mieszkańców. Akcja ta ma również służyć zmianie postaw, pobudzeniu obywateli do działania na rzecz małych ojczyzn, inicjowaniu debaty publicznej na temat funkcjonowania miast, budowaniu zaufania społecznego. Realnemu zwiększeniu udziału mieszkańców w sprawach lokalnych. Nie mniej istotnym celem przedsięwzięcia jest chęć pokazania istoty, wagi i siły samorządności, przy zaakcentowaniu umiejętności współpracy miast członkowskich Związku.

 

sam urządaj swoje miasto.jpeg

 

 

Kampania "Sam Urządzaj Swoje Miasto" potrwa do 10 czerwca.

 

Jest ona skierowana przede wszystkim do:

  • uczniów szkół ponadpodstawowych - 15-18 lat
  • studentów
  • osób dorosłych, pracujących
  • osób w wieku 70+, emerytów i rencistów

 

 

 

 

 

W ramach kampanii przygotowano spot filmowy, plakaty, infografiki, a także stronę internetową, która jest dostępna ► TUTAJ.

 

 

Opublikował: Agata Czereba | Data publikacji: 25-05-2018 12:38