22 °C
  • PL
  • EN
  • DE
×

Wyszukaj w serwisie

W Przemyślu powstanie niedługo nowe rondo

Na konferencji prasowej 9 listopada br. Zastępca Prezydenta Grzegorz Hayder oraz Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich przedstawili podstawowe informacje na temat nowego ronda, które w przyszłym roku powstanie na skrzyżowaniu ulic ulic Krakowskiej, Jana III Sobieskiego, Armii Krajowej, Podpułkownika Kazimierza Gurbiela. W ostatnich dniach otwarte zostały oferty, które złożyli do przetargu przemyskiemu ZDM-owi potencjalni wykonawcy. Budowa po wyborze wykonawcy i podpisaniu umowy formalnie powinna ruszyć w tym roku, zakończy się w roku 2017. Jest to inwestycja współfinansowana przez samorząd miasta Przemyśla i PKN ORLEN na podstawie porozumienia.

rondo_budy.jpeg

W miejscu istniejącego skrzyżowania zaprojektowano pierwsze w Przemyślu rondo (rondo turbinowe). Na projektowanym skrzyżowaniu dozwolone będą wszystkie relacje skrętne. Wjazd na rondo od strony południowo-wschodniej i północno-zachodniej odbywał się będzie dwoma pasami.Z ulicy Jana III Sobieskiego lewy pas służył będzie do jazdy na wprost i skrętu w lewo, prawy pas do jazdy na wprost i skrętu w prawo. Z ulicy Krakowskiej prawy pas stanowił będzie prawoskręt w ulicę Armii Krajowej, lewy pas przeznaczony będzie do jazdy na wprost i skrętu w lewo. Zjazd z ronda w kierunku ulic Krakowskiej i Jana III Sobieskiego wyposażony będzie w dwa pasy ruchu. Wjazd na rondo od strony ulic Armii Krajowej oraz Kazimierza Gurbiela odbywał się będzie jednym pasem który obsługiwał będzie wszystkie relacje. Zjazd z ronda w kierunku ulic Armii Krajowej i Kazimierza Gurbiela będzie miał jeden pas ruchu. Pasy ruchu na rondzie zaprojektowano o szerokości 5.00 m.

Bezpośrednio przed rondem od strony ulicy Krakowskiej zachowany zostanie istniejący zjazd na stację paliw o szerokości 5.50m. Za rondem w stronę ulicy Krakowskiej zaprojektowano zatokę autobusową o szerokości 3.00m i długości 20.00m o nawierzchni z kostki betonowej. W rejonie projektowanego ronda zaplanowano chodniki oraz przejścia dla pieszych. Przejścia dla pieszych zaprojektowano o szerokości 4.00m. Chodniki zaprojektowano o szerokości 3.00m (rejon przystanku autobusowego), 2.50m oraz 2.00m.

konferencja_rond.jpeg

 

Opublikował: Witold Wołczyk | Data publikacji: 09-11-2016 16:07