11 °C
  • PL
  • EN
  • DE
×

Wyszukaj w serwisie

Mistrzowie Kodowania w Szkole Podstawowej nr 4 im. ks. Jana Twardowskiego w Przemyślu

W roku szkolnym 2015/2016 Szkoła Podstawowa nr 4 im. ks. Jana Twardowskiego w Przemyślu po raz drugi wzięła udział w programie „Mistrzowie Kodowania”.  

Organizatorem programu Mistrzowie Kodowania jest firma Samsung Electronics Polska. Program  objęty jest patronatem takich instytucji jak: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Wspierany jest przez Szerokie Porozumienie na rzecz Umiejętności Cyfrowych, a partnerami Mistrzów Kodowania są: Superbelfrzy RP, Coderdojo, Centrum Cyfrowe, Dobra Edukacja oraz CEO.

Celem programu jest nauka programowania „tak, by każdy – niezależnie od stopnia zaawansowania informatycznego – mógł stać się Mistrzem Kodowania”. Uczniowie klas IV –V biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, na których poznają zasady programowania wykorzystując w tym celu aplikację Scratch. Trudne tajniki programowania stają się bardzo łatwe, ponieważ polecenia zapisane są w postaci kolorowych bloczków. Wystarczy połączyć odpowiednie klocki, aby powstał działający program. Dzieci chętnie pracują, poznają tajniki logicznego myślenia. Samodzielnie wykonują proste programy.

Dla większości z uczniów był to drugi rok pracy z kodowaniem, dlatego tworzenie scenariuszy gier logicznych i sprawnościowych nie sprawiało im żadnych trudności. W czasie Dnia Otwartego szkoły pokazywali swoim młodszym kolegom i dzieciom odwiedzającym szkołę, jak w prosty sposób można nauczyć się programować. W maju w ramach Scratch Day uczyli podstaw obsługi Scratcha młodszych kolegów z klasy IV. W tym roku uczestnicy programu wzięli udział w krótkich kursach programowania zamieszczonych na stronie Godzina Kodowania.

 Cały rok pracy zaowocował powstaniem kilku nowych programów. Z pewnością jest to początek przygody z programowaniem.

 

 

Opublikował: Paweł Bugera | Data publikacji: 10-06-2016 08:40
Modyfikował: Paweł Bugera | Data modyfikacji: 10-06-2016 08:41