Kampania “Powstrzymaj pijanego kierowcę” w Przemyślu
SPRAWOZDANIE
z Ogólnopolskiej Kampanii „Powstrzymaj pijanego kierowcę”
prowadzonej w Przemyślu, w okresie od lipca do grudnia 2014r.
Rozpoczęcie kampanii:
W lipcu 2014 r. Prezydent Miasta Przemyśla Robert Choma wraz z partnerami:
- Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- Wydziałami: Spraw Społecznych, Komunikacji, Transportu i Dróg, Edukacji i Sportu
- Strażą Miejską,
- Komendą Miejską Policji w Przemyślu,
- Miejskim Ośrodkiem Zapobiegania Uzależnieniom,
- CARITAS Archidiecezji Przemyskiej
przyłączył się do ww. kampanii. Koordynatorem kampanii w Przemyślu był Wydział Spraw Społecznych. Aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców wykorzystano pakiet darmowych materiałów edukacyjnych przeznaczonych do rozpropagowania ze strony internetowej (www.powstrzymaj.pl) m.in.:
- „Przewodnik dla samorządów do realizacji działań z zakresu przeciwdziałania nietrzeźwości na drogach”, zawierający program profilaktyczno – edukacyjny dla szkół nauki jazdy oraz dla uczniów,
- spot promujący kampanię,
- trzy krótkie filmy dot. skutecznej interwencji wobec pijanego kierowcy,
- ogólnopolskie informacje prasowe nt. kampanii i ww. tematyki,
Realizacja zadań:
I Kampania medialna
- Na stronach internetowych: Urzędu Miejskiego w Przemyślu, Policji, Straży Miejskiej, Miejskiego Ośrodka Zapobiegania Uzależnieniom, Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ukazały się informacje o kampanii wraz z filmami zachęcającymi społeczeństwo do zgłaszania przypadków nietrzeźwości wśród kierowców.
- Artykuły o kampanii ukazały się w lokalnych mediach: Życie Podkarpackie, Gazeta Przemyska, Bez Toastu, portalprzemyski.pl, nowiny24.pl
II Przygotowanie i dystrybucja materiałów promujących kampanię
- Wydrukowano 250 plakatów (format A3), 1000 sztuk breloczków z logo akcji oraz 1000 sztuk magnesów. Łączny koszt zamówienia wyniósł 3.541,17 zł (wartość brutto).
- W Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg, w okresie od lipca do grudnia, każdemu z klientów wręczano breloczek ze znaczkiem kampanii.
- Plakaty, breloczki, płyty z filmami do udostępniania mieszkańcom Przemyśla przekazano także Policji, Straży Miejskiej, szkołom nauki jazdy, świetlicom środowiskowym, kierowcom MZK, taksówkarzom.
III Edukacja
- Do udziału w kampanii zaproszono przemyskie Ośrodki Szkolenia Kierowców. Przekazano im także materiały informacyjne nt. kampanii (ulotki, plakaty, filmy edukacyjne).
- Do szkół i świetlic środowiskowych przekazano materiały (m.in. scenariusze zajęć) przeznaczone do wykorzystania np. podczas spotkań z rodzicami.
- Do promocji kampanii wykorzystano imprezy okolicznościowe, m.in.: Dni Patrona Miasta Przemyśla „Wincentiadę” i „Tornister pełen uśmiechów”, w trakcie których funkcjonariusze Straży Miejskiej oraz członkowie GKRPA zorganizowali konkursy dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a także przekazywali uczestnikom imprezy materiały z logo kampanii. Dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko z materiałami edukacyjnymi. Odbyła się także projekcja spotów dot. skutecznej interwencji wobec pijanego kierowcy.
- Akcja „Trzeźwy Poranek” (15.09.2014r., 05.10.2014r.): Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wraz z policjantami z ruchu drogowego wręczała kierowcom materiały promujące trzeźwość za kierownicą. Efektem działań Policji i GKRPA było przebadanie blisko 3 tys. kierowców. Prawo jazdy zatrzymano dziewięciu z nim, natomiast sześciu było w stanie po użyciu alkoholu, a u siedmiu stwierdzono powyżej 0,5 ‰ alkoholu we krwi.
- Parafie Archidiecezji Przemyskiej, Akcje Katolickie, ośrodki duszpasterstwa trzeźwości otrzymały materiały promocyjne (plakaty, filmy) wraz ze scenariuszem zajęć przeznaczonym do realizacji podczas spotkań z dziećmi i młodzieżą. Dodatkowo przygotowano i przekazano pisemną informację nt. kampanii, która była wygłoszona podczas mszy św. niedzielnej na terenie Archidiecezji Przemyskiej oraz na kongregacji katechetycznej dla kapłanów, sióstr zakonnych i katechetów.
Modyfikował: | Data modyfikacji: 19-01-2015 08:46