7.9 °C
  • PL
  • EN
  • DE
×

Wyszukaj w serwisie

Kilka słów o budowanej ścieżce rowerowej w ciągu obwodnicy

Przedmiotem dużego zainteresowania mediów i opinii publicznej w ostatnich dniach jest postulat zmiany rodzaju nawierzchni ścieżek rowerowych wzdłuż realizowanej właśnie obwodnicy miasta. Stąd też ta kwestia wymaga krótkiego omówienia, pozwalającego wyjaśnić przyjęte w realizacji inwestycji rozwiązania.
Nawierzchnia ścieżek rowerowych w ciągu drogi obwodowej została zaprojektowana z kostki brukowej bezfazowej – zmiany w projekcie na etapie realizacji wymagałyby wszczęcia osobnego zamówienia i zmiany projektu, podrażając inwestycję i grożąc wydłużeniem czasu jej realizacji. Należy także zauważyć, że warunki ruchu na nawierzchni wykonanej z kostki bezfazowej są porównywalne do warunków ruchu na nawierzchni bitumicznej. Zaletą takiej nawierzchni jest także jej "rozbieralność", a więc w przypadku awarii infrastruktury podziemnej również możliwość odtworzenia bez szkody dla dalszego użytkowania i estetyki.
Niemniej jednak możliwość zastosowania innej technologii, np. masy bitumicznej, będzie brana pod uwagę w przypadku innych nowobudowanych oraz projektowanych ścieżek rowerowych w naszym mieście.
×

Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w celu przesyłania newslettera. Podanie moich danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji usługi. Jestem świadomy/ma iż mam możliwość ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Administratorem danych jest Gmina Miejska Przemyśl z siedzibą Rynek 1, 37-700 Przemyśl