Budowa mostu kolejowego - zmiana organizacji ruchu od 3 listopada I ZŁOŻYŁEŚ DEKLARACJĘ DOTYCZĄCĄ ŹRÓDŁA CIEPŁA? SPRAWDŹ JEJ STAN WPROWADZENIA TUTAJ I Pomagamy Ukrainie - najważniejsze kontakty telefoniczne I Uruchomiliśmy punkt informacyjno-konsultacyjny dotyczący programu "Czyste powietrze" I Sprawdź indeks jakości powietrza w Przemyślu I
Szkolenie dla służb publicznych z zakresu obsługi ruchu turystycznego.
W dniach 26-27 października br. odbędzie się szkolenie dla służb publicznych z zakresu obsługi ruchu turystycznego. Zajęcia będą prowadzone w Sali konferencyjnej "Domku Ogrodnika" przez ekspertów z Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki S.A. z Warszawy na zlecenie Urzędu Miejskiego w Przemyślu.
Opracowanie założeń i prowadzenie szkoleń dla służb publicznych jest jednym z zadań wynikających ze Strategii rozwoju turystyki dla Miasta Przemyśla na lata 2008-2015. Ich wdrożenie ma doprowadzić do osiągnięcia celu operacyjnego 2.1 - Podnoszenie jakości usług turystycznych i około turystycznych oraz usług świadczonych przez służby publiczne, a także pośrednio celu strategicznego wyznaczonego dla obszaru priorytetowego II Zasoby Ludzkie - Rozwój profesjonalnych i dynamicznych zasobów ludzkich oraz ich przygotowanie do recepcji ruchu turystycznego w mieście.
Cel szkolenia
Kluczowym celem szkolenia jest właściwe przygotowanie uczestników do obsługi ruchu turystycznego w 3 wymiarach:
- wiedzy o Przemyślu jako atrakcyjnej destynacji turystycznej,
- wiedzy o działaniach promocyjnych podejmowanych w mieście i możliwości korzystania z nich,
- wiedzy o zasadach obsługi turystów.
Szczegółowe cele szkolenia obejmują:
- zaznajomienie uczestników z atrakcjami turystycznymi i ofertą turystyczną Przemyśla i jego najbliższych okolic,
- włączenie uczestników szkolenia w promocję Przemyśla w ich codziennej pracy,
- nabycie umiejętności zawiązanych z obsługą turysty, w tym:
- wdrażanie zasad polityki jakości na rynku turystycznym,
- efektywne przekazywanie informacji,
- rozpoznawanie potrzeb i ich realizacja,
- obsługa osób starszych i niepełnosprawnych.
Zakładane rezultaty:
- podniesienie wiedzy uczestników szkolenia na temat potencjału turystycznego i oferty turystycznej Miasta i jego najbliższych okolic,
- zaznajomienie z terminologią branżową,
- zaangażowanie uczestników w obsługę ruchu turystycznego w Przemyślu oraz promocję Miasta,
- zdobycie kwalifikacji w zakresie uczestnictwa w realizacji polityki jakości,
- zwiększenie motywacji do działania.
Program szkolenia
ZJAZD PIERWSZY Przemyśl, 26 października 2010r. |
||
Czas trwania |
Temat wykładu / warsztatu |
Sposób prowadzenia |
9.00-9.15 |
Rejestracja uczestników |
- |
9.15-10.30 |
Omówienie szkolenia Test oceniający poziom wiedzy uczestników (wejściowy) |
Test, warsztat |
10.30-10.45 |
Przerwa kawowa |
- |
10.45-12.30 |
Podstawowa terminologia Przemyśl – atrakcyjna destylacja turystyczna |
Wykład |
12.30-13.30 |
Przerwa obiadowa |
- |
13.30-15.00 |
Przemyśl – atrakcyjna destylacja turystyczna (cd.) Promocja Przemyśla – możliwości współpracy z Miastem, efektywne zaangażowanie |
Wykład, dyskusja |
15.00-15.15 |
Przerwa kawowa |
- |
15.15-16.30 |
Poszukiwanie informacji, wykorzystywania Internetu w codziennej pracy Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia |
Wykład, ćwiczenia |
ZJAZD DRUGI Przemyśl, 27 października 2010r. |
||
Czas trwania |
Temat wykładu / warsztatu |
Sposób prowadzenia |
9.00-9.15 |
Rejestracja uczestników |
- |
9.15-10.30 |
Polityka jakości – definicja, sposoby realizacji |
Wykład, dyskusja |
10.30-10.45 |
Przerwa kawowa |
- |
10.45-12.30 |
Obsługa turysty – podstawowe założenia |
Wykład, ćwiczenia |
12.30-13.30 |
Przerwa obiadowa |
- |
13.30-15.00 |
Obsługa turysty – podstawowe założenia (cd.) Turysta jako cenne źródło informacji - ankiety |
Ćwiczenia, wykład |
15.00-15.15 |
Przerwa kawowa |
- |
15.15-16.30 |
Powtórzenie poruszanych zagadnień Test wiedzy, ankieta ewaluacyjna Wręczenie certyfikatów |
Dyskusja, ćwiczenia |
Opr. Anna Gremska
Wydział Kultury, Promocji i Turystyki
Tel. 16 675 21 05