10.8 °C
×

Wyszukaj w serwisie

Laureaci „Zgadywanki Terenowej” w Warszawie Gimnazjum nr 4 w Przemyślu

W dniach 24 - 27.09.2009r. odbyła się wycieczka do Warszawy zorganizowana dla laureatów „Zgadywanki Terenowej” po patronatem Posła na Sejm RP Marka Kuchcińskiego. Z naszej szkoły wzięły w niej udział: Magdalena Kopczak, Justyna Sus, Izabela Grządziel. Program jaki przygotowano dla nas był bardzo atrakcyjny. Mieliśmy możliwość zwiedzić wspaniałą stolicę i zapoznać się z jej historią.

Z Tarasu Widokowego znajdującego się na XXX piętrze Pałacu Kultury i Nauki w blasku słońca oglądaliśmy imponującą panoramę miasta. Wiele wiedzy, ruchu i radości dostarczyła nam interaktywna wystawa edukacyjna pt.; „ Szpinak i sport”, która znajdowała się w Pałacu Kultury i Nauki. Jak przystało na wystawę XXI wieku wszystkie eksponaty można było poznawać różnymi zmysłami, co dostarczało ciekawych i niezapomnianych wrażeń.

W drugim dniu mieliśmy niecodzienną możliwość zwiedzenia Sejmu, gdzie będąc na galerii sejmowej przyglądaliśmy się głosowaniu. Wraz z panem posłem M.Kuchcińskim i przewodnikiem sejmowym chodziliśmy po całym gmachu sejmu i senatu. Podsumowaniem pobytu w Sejmie było spotkanie z panią poseł A.Natali – Świat, wicemarszałkiem Sejmu K.Putra oraz wspólne pamiątkowe zdjęcie w holu głównym Sejmu. Następnie udaliśmy się do Kancelarii Prezydenta RP, podczas zwiedzania której wywarły na nas olbrzymie wrażenie sale, których wystrój cechowała niezwykła harmonia i dostojność. Niecodzienne kolekcje zbiorów historycznych oglądaliśmy w Muzeum Wojska Polskiego. Wystawiona ekspozycja przedstawiała m.in. ubiory, broń, sprzęty używane przez żołnierzy podczas wojen od czasów średniowiecznych po współczesne.

Kolejny dzień pobytu przeznaczony był na zwiedzanie Warszawy z licencjonowanym przewodnikiem (panią Magdą), która w ciekawy sposób przekazywała nam bogatą wiedzę historyczną stolicy z przestrzeni dziejów. Długi (6 godzin) spacer rozpoczęliśmy od Traktu Królewskiego, którym to dotarliśmy do Łazienek Królewskich. Tam zachwycił nas Pałac na Wodzie, amfiteatr, rzeźby a także osobliwa architektura ogrodowa, która sprzyja codziennym spacerom warszawiaków. Duże wrażenie wywarła na nas opowieść o niezwykłym życiu F.Chopina, której wysłuchaliśmy wpatrując się w charakterystyczny dla Warszawy pomnik naszego wielkiego kompozytora.

Idąc w kierunku Starego Miasta wstąpiliśmy do Ogrodu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie mogliśmy rozkoszować się pięknem przyrody ciekawie zaaranżowanej na tarasach dachu gmachu biblioteki.Dalszy spacer prowadził przez Krakowskie Przedmieście na Plac Zamkowy skąd spoglądał na nas z wysoka król Zygmunt. Ponadto wzrok można było nacieszyć wspaniałymi, monumentalnymi budynkami. W rynku Starego Miasta podziwialiśmy kamieniczki, które bogato zdobione były m.in. techniką sgrafitto.

W programie organizatorzy uwzględnili również zwiedzanie współczesnej części Warszawy tj. m.in. Nowego Świata oraz galerii Arkadii, które wywarły na nas również duże wrażenie pozwoliły jednak jedynie nacieszyć wzrok oglądanymi dziełami. Po pełnym przeżyć dniu nieco wyczerpani udaliśmy się na odpoczynek. Nocowaliśmy w Hotelu Sejmowym, gdzie mogliśmy spotkać różnych polityków, których dotąd widywaliśmy jedynie w TV. W ostatnim dniu pobytu w stolicy zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Nie było to zwykłe zwiedzanie muzeum. Ciekawie zaaranżowane wnętrze i wiele efektów specjalnych spowodowało, iż można było bardziej wczuć się w klimat tamtych bardzo trudnych i tragicznych dni Powstania Warszawskiego.

Wróciliśmy do Przemyśla, bogaci w zdobytą wiedzę o stolicy, liczne niezapomniane wrażenia, zadowoleni iż mogliśmy doświadczyć tych wszystkich wydarzeń.