KONKURS NA PRODUKT TURYSTYCZNY „MIASTO TURYSTYCZNE – TWIERDZA PRZEMYŚL”
„MIASTO TURYSTYCZNE – TWIERDZA PRZEMYŚL”
Celem konkursu jest realizacja wspólnej akcji służącej wdrożeniu koncepcji „Miasta Turystycznego – Twierdza Przemyśl” w ramach „Strategii rozwoju turystyki dla Miasta Przemyśla na lata 2008-2015” i nagrodzenie cennych inicjatyw podejmowanych przez mieszkańców.
Turyści czekają na nowe atrakcje, pragną nowych wyzwań i chcą poznać nasze miasto. Produkt turystyczny to nic innego jak stworzenie naszym gościom możliwości korzystania z najpiękniejszych walorów turystycznych miasta.
Budowanie marki „Miasto Turystyczne – Twierdza Przemyśl” to wykreowanie nowych pomysłów w oparciu o potencjał miasta tkwiący w zabytkach, historii, tradycji, wielokulturowości, i innych symbolach miasta. Wyróżnikiem jest Twierdza Przemyśla z wykorzystaniem innych atutów Przemyśla.
Konkurs ma zaktywizować mieszkańców miasta Przemyśla do „budowania” współczesnej Twierdzy Przemyśl z uwzględnieniem segmentów turystyki: fort aktywny, kulturowy hobbystyczny, religijny, biznesowy, edukacyjny.
członków Wspólnoty Miasta Przemyśla w budowę
„Współczesnej Twierdzy Przemyśl”
Wszystkie inicjatywy podejmowane na rzecz
budowy produktu niosą za sobą podstawowe przesłanie:
„Bez Was Mieszkańcy, Miasto nie jest w stanie zrobić nic.
Razem możemy osiągnąć bardzo wiele”
REGULAMIN KONKURSU
1. Organizator konkursu:
Wydział Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Miejskiego w Przemyślu, ul. Rynek 1, 37-700 Przemyśl, Tel.16/675 21 05, e-mail: turystyka@um.przemysl.pl
2. Cel konkursu:
Konkurs przeznaczony jest dla podmiotów branży turystycznej, instytucji i twórców produktów turystycznych, stowarzyszeń i organizacji turystycznych, instytucji kulturalno-edukacyjnych oraz przedsiębiorców prywatnych.
Celem konkursu jest zainspirowanie do stworzenia nowych atrakcyjnych produktów turystycznych w ramach koncepcji „Miasto Turystyczne – Twierdza Przemyśl” i ich popularyzacja.
3. Kategorie konkursowe
- kwaterunek (hotele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, schroniska, campingi itp)
oceniane będą: niekonwencjonalna oferta łącząca stylowy wystrój wnętrza, ubiór obsługi hotelowo-recepcyjnej oraz elementy promujące miasto Przemyśl
- jadło (restauracje, kawiarnie, cukiernie, karczmy, zajazdy, puby, piekarnie itp.)
Oceniane będą: wystrój lokalu, oryginalne menu nawiązujące do tradycji miejskich, ubiór personelu oraz elementy promujące miasto Przemyśl
- pamiątka z miasta (rzemieślnicy, osoby prywatne, stowarzyszenia, kółka artystyczne)
Oceniane będą: wyroby symbolizujące miasto lub lokalną tradycję, artystyczne dzieła z lokalnym motywem, możliwe do produkcji.
- oferta przyjazdowa do Przemyśla (biura podróży, touroperatorzy)
w przypadku tej kategorii należy wykazać się ilością sprzedawanych ofert
- impreza wizerunkowa oraz przedsięwzięcie promujące wiodące elementy rynku turystycznego (forty: Aktywny, Kulturowy itp.)
4. Kryteria oceny projektów:
- dostosowanie projektu do koncepcji zawartej w „Strategii rozwoju turystyki dla Miasta Przemyśla na lata 2008-2015”
- innowacyjność i kreatywność pomysłu
- nowatorstwo, oryginalność i atrakcyjność produktów turystycznych
- właściwe skomponowanie dóbr i usług turystycznych stanowiących przedmiot turystycznych ofert handlowych
- wysoki standard oferowanych usług
- efektywność form sprzedaży produktu turystycznego
- spełnienie oczekiwań klientów do których adresowany jest produkt turystyczny
5. Ocenie będzie podlegać rzeczywisty, funkcjonujący produkt turystyczny, a nie jego koncepcja.
6. Wyboru najlepszych projektów w poszczególnych kategoriach dokona Komisja powołana przez Prezydenta Miasta Przemyśla. Do pracy w Komisji zaproszeni zostaną eksperci w zakresie turystyki w składzie:
- pracownicy Wydziału Kultury, Promocji i Turystyki
- przedstawiciele Komisji Rady Miejskiej merytorycznie zajmujący się zagadnieniami
z zakresu turystyki
- przedstawiciel Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki S.A. z Warszawy
- przedstawiciel Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu
- przedstawiciel Zespołu Szkół Usługowo – Hotelarskich i Gastronomicznych
7. Na wniosek Przewodniczącego Komisji, może być dokonana wizytacja produktów turystycznych w celu dokonania dodatkowych ocen. W przypadku stwierdzenia podczas Konkursu przez Komisję niskiego poziomu zgłoszonego produktu lub nienależycie przygotowanych materiałów zgłoszeniowych, Komisji przysługuje prawo wydania oceny negatywnej i odstąpienia od dalszej oceny kandydatury, co oznacza wyeliminowanie zgłoszenia z Konkursu.
8. Przewodniczący komisji na pisemny wniosek członków Komisji ma prawo odebrać Laureatom przyznany wcześniej Certyfikat „Miasta Turystycznego – Twierdza Przemyśl” w trybie nadzwyczajnym, jeśli zostaną naruszone przez Laureatów kryteria produktu turystycznego nagrodzonego Certyfikatem lub zostanie obniżony poziom wykonywanych przez niego usług.
9. Uczestnikom konkursu, których prace nie zostały wybrane, nie przysługują z tytułu wykonania prac oraz ich przekazania Organizatorowi konkursu żadne roszczenia odszkodowawcze względem Organizatora. Organizator konkursu zapewnia jednocześnie, iż informacje o pracach nie nagrodzonych, nie będą podawane do wiadomości publicznej, ani wykorzystywane w żaden inny sposób przez Organizatora.
10. Nagrody
Produktom turystycznym wyróżnionym podczas konkursu zostaną nadane Certyfikaty „Miasta Turystycznego – Twierdza Przemyśl” z adnotacją , że produkt realizuje założenia zgodne ze strategią rozwoju turystyki. Komisja zastrzega sobie prawo nie przyznania nagrody w w/w kategoriach jeśli nie wpłyną zgłoszenia bądź oferty nie będą spełniać określonych kryteriów.
Certyfikaty zostaną wręczone podczas Obchodów Światowego Dnia Turystyki we wrześniu 2009r.
Dodatkowo, wyróżnieni w konkursie zostaną objęci następującymi działaniami promocyjnymi przeprowadzonymi przez Wydział Kultury Promocji i Turystyki:
- promocja w katalogu pokonkursowym wydanym w celu popularyzacji produktów turystycznych wyróżnionych w konkursie
- promocja na stronie internetowej miasta przez cały rok
- wkładka do wydawnictw reklamowych z informacją, ze produkt otrzymał certyfikat „Miasta Turystycznego Twierdza Przemyśl”
- bezpłatne udostępnienie miejsca na miejskich stoiskach targowych autorom produktów wybranym w konkursie oraz promocja oferty podczas wszystkich targów turystycznych krajowych i zagranicznych, w których Urząd bierze udział
11. Zgłoszenie projektu do konkursu:
- Konkurs zostanie ogłoszony od dnia 20 lutego 2009 roku. Zawiadomienia o ogłoszeniu Konkursu zostaną dodatkowo wysłane do wszystkich zainteresowanych drogą pocztową i elektroniczną. Informacje o konkursie zostaną umieszczone na stronie internetowej www.przemysl.pl w dziale turystyka oraz BIP
- Zgłoszenia projektów do konkursu będą przyjmowane do 31 sierpnia 2009 r.
- Prace konkursowe należy przesłać na adres:
Wydział Kultury, Promocji i Turystyki
Urząd Miejski
Rynek 1
37-700 Przemyśl
z dopiskiem: Konkurs „Miasto Turystyczne-Twierdza Przemyśl”
lub składać w zamkniętych kopertach w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Przemyślu, Rynek 1
12. Prace dostarczone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w konkursie i zostaną zwrócone autorom.
13. Informacje dodatkowe:
Wszelkich informacji dodatkowych udziela Wydział Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Miejskiego w Przemyślu, pokój nr 34, tel. 16 675 21 05.
14. Ochrona danych osobowych
Uczestnicy konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. Nr 123, poz 883) w celach prowadzenia konkursu, wyłonienia zwycięzców i przyznania nagród.
15. Złożenie podpisu jest równoznaczne z przyjęciem zobowiązań i warunków wynikających z niniejszego regulaminu.
Powyższy regulamin równieżdo pobrania poniżej:
Modyfikował: | Data modyfikacji: 07-08-2012 10:07